خبرگزاری کار ایران

هزینه ده‌ها هزار دلاری یک استاد در کلوپ‌های آمریکا

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۴۴۰

​سوء استفاده پرفسور آمریکایی از بودجه تحقیقاتی و علمی پژوهشی در کلوپ های شبانه باعث اخراجش شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه دیلی میل، دکتر چیکا نوانکپا 56 ساله از دانشگاه درکسل در فیلادلفیا ایالات متحده آمریکا مظنون به اختلاس 190 هزار دلاری است که وی به عنوان کمک های مالی فدرالی دریافت کرده بود.

گفته می شود نوانکپا 190 هزار دلار اختصاص داده شده توسط نیروی دریایی، وزارت انرژی و بنیاد ملی علوم را برای پرداخت قبض های کلانی در باشگاه های ورزشی و استریپ کلاب ها در فیلادلفیا اختصاص داده است.

در دانشگاه، اختلاس را در جریان ممیزی داخلی در سال 2017 مشاهده کرد و خبر آن به دولت ابلاغ شد. طبق گفته دادستانی، این استاد به مدت ده سال از سال 2007 تا 2017 برای کالاها و خدمات در کلوپ های ورزشی و شبانه و در iTunes هزینه کرده است. کمک های مالی استفاده شده توسط این پروفسور آمریکایی در غالب تحقیقات در زمینه انرژی، علوم طبیعی و امور دریایی اختصاص داده شده بود.

نوانکپا همه اتهامات را پذیرفت و پست خود را ترک کرد. وی موافقت کرد که 53.3 هزار دلار بپردازد، این مبلغ کمتر از یک سوم از کل مبلغ هزینه شده است. دانشگاه درکسل موافقت کرد که به دولت 189 هزار دلار بپردازد.

نمایندگان این موسسه با صدور بیانیه ای اعلام کردند که این دانشگاه کنترل بر هزینه های کمک هزینه را سخت تر کرده است. با این وجود، این دانشگاه به مدت شش ماه از مشارکت در تهیه خدمات عمومی معلق شد.

قبل از اخراج وی در سال 2017، نوانکپا به مدت 27 سال در دانشگاه درکسل مشغول به کار بود. او یکی از پیمانکاران اصلی دانشگاه برای اعطای کمک هزینه محسوب می شد؛ این استاد ادعا کرده که بیش از ده میلیون دلار برای تحقیقات در طول حرفه خود دریافت کرده است. نمایه آنلاین نوانکپا می گوید که وی اکنون به عنوان مشاور فنی در کار خود اشتغالی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز