خبرگزاری کار ایران

خطری پنهان در ماشین لباسشویی‌ها که از آن بی‌خبر هستید

asdasd
کد خبر : ۸۱۶۱۹۵

اگر چه ماشین‌های لباسشویی برای تمیز کردن البسه کثیف مورد استفاده قرار می گیرند، اما یک بررسی جدید نشان می‌دهد که این دستگاه‌ها پناهگاهی برای باکتری‌های مقاوم در برابر دارو هستند.

به گزارش ایلنا، در حالی که تصور می‌شود ماشین‌های لباسشویی بسیار تمیز و پاکیزه بوده و میکروبی در آنها یافت نمی‌شود، نتایج یک بررسی علمی نشان می دهد بسیاری از باکتری‌های مقاوم در برابر دارو و درمان در محیط داخلی ماشین های لباسشویی به حیات خود ادامه می دهند.

تحقیق یادشده نشان می دهد ماشین‌های لباسشویی در بسیاری از موارد موجب انتشار باکتری‌های مقاوم در برابر درمان‌های دارویی شده‌اند، به عنوان مثال استفاده از این دستگاه در بیمارستانی در کشور آلمان موجب آلودگی نوزادان تازه متولد شده به باکتری های خطرناک و مقاوم شده است.

پژوهشی که در این زمینه در آلمان صورت گرفته نشان می دهد استفاده از ماشین لباسشویی‌های بزرگ و صنعتی در بیمارستان‌ها برای پاک کردن آلودگی‌های البسه و پوشاک و ملحفه مورد استفاده باید با دقت زیاد صورت بگیرد و خود این دستگاه ها باید هر از چندگاهی پاکسازی و ضدعفونی شوند.

براساس همین تحقیق خطر یادشده در مورد ماشین لباسشویی‌های خانگی هم وجود دارد و این دستگاه ها به علت مصرف آب در دمایی پایین‌تر از توانایی و قابلیت کمتری برای از بین بردن باکتری های خطرناک برخوردارند و لذا ضدعفونی و شستشوی محیط داخلی این دستگاه ها هم ضرورت دارد. در مجموع باید توجه داشت که ماشین‌های لباسشویی برای پاک کردن و خوشبو کردن البسه و نه برای استریل کردن آنها تولید می‌شوند.

منبع: فارس

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز