خبرگزاری کار ایران

یک شاهکار شش میلیون یورویی در کنار یک سالخورده+عکس

asdasd
کد خبر : ۸۱۴۷۳۴

وقتی زن سالخورده فرانسوی، خانه قدیمی خود در شمال پاریس را برای فروش عرضه می‌کرد، نمی‌دانست که یک شاهکار چند میلیون یورویی را روی دیوار بین آشپزخانه و نشیمن آویخته است.

به گزارش ایلنا، یک تصادف باعث کشف اثری هنری شد که سال‌ها روی دیوار آشپزخانه خاک می‌خورد. صاحبخانه فکر می‌کرد این یک شمایل مذهبی معمولی است. اصالت و ارزش نقاشی "استهزای مسیح" اثر چیمابوئه، تنها وقتی مشخص شد که آگهی فروش خانه را دادند. 

اصالت و ارزش کار را ارزیا‌ب‌هایی که برای قیمت‌گذاری ساختمان آمده بودن کشف کردند.

اریک تورکن، کارشناس هنری سرشناس تایید کرده که این نقاشی اثر جیووانی چیمابوئه استاد ایتالیایی است و ارزش آن بین چهار تا شش میلیون یوروست.

 این نقاشی، مسیح را در میان جماعتی خشمگین و برافروخته نشان می‌دهد.  تورکن می‌گوید ویژگی اثر آن است که چهره‌های هر یک از افراد جمع، احساسات مختلفی را بیان می‌کنند.

تابلو صحنه‌ای را تصویر کرده که سربازان پیلاطس، عیسی را پیش از مصلوب کردن دشنام می‌دهند و مسخره می‌کنند.

تعداد نقاشی‌های چیمابوئه اندکند؛ زیرا این هنرمند فلورانسی در درجه نخست، استاد و خالق هنر موزاییک بود. چیمابوئه جزء بزرگ‌ترین و مهم‌ترین نقاشان ایتالیا تا قبل از رنسانس محسوب می‌شود.

چیمابوئه در سال ۱۲۴۰ به دنیا آمده و در سال ۱۳۰۲ درگذشت. کارهای دیگر او از مسیح، در موزه‌های لندن و نیویورک به دیوار آویخته شده‌اند.

اعلام شده که تابلوی "مسیح استهزا شده" در سال ۱۲۸۰ کشیده شده است. نقاشی اواخر اکتبر برای فروش به کلکسیونرها یا موزه‌ها به حراج گذاشته می‌شود.

منبع: دویچه وله

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز