خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در استان همدان:

«راه ابریشم» باید از تک بعدی بودن اقتصاد جلوگیری کند

asdasd
کد خبر : ۸۱۴۵۷۲

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه راه ابریشم باید از تک محوری و تک بعدی بودن اقتصاد جلوگیری کند، گفت: اعضای شاه راه ابریشم باید زمینه ها را برای رشد اقتصادی متوازن در جهان فراهم کنند.

همدان - خبرنگار عصرتوسعه: حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی موثقی در آئین افتتاحیه اجلاس جهانی «راه ابریشم» در همدان، با بیان اینکه سبقه اصلی نشست جهانی راه ابریشم توسعه اقتصادی است، اظهار کرد: تک محوری بودن اقتصاد در دنیا هزینه های زیادی برای کشورهای اسلامی و غیراسلامی ایجاد کرده است و جاده ابریشم باید اقتصاد را از حالت تک محوری خارج کند.

وی با بیان اینکه امروزه جمهوری اسلامی ایران مورد تحریم های ظالمانه قرار گرفته است چرا که از منطق کشورهای استعمارگر پیروی نمی کند و این در حالیست که منطق امروز بشر در دنیا پشتوانه عقلی ندارد، عنوان کرد: اجلاس جهانی راه ابریشم باید از تک محوری بودن اقتصاد جلوگیری کرده و رشد متوازنی برای کشورهای حاشیه جاده ابریشم فراهم کند.

امام جمعه همدان بیان کرد: ایران به لحاظ شرایط استراتژیکی آمادگی زمینه سازی رشد اقتصادی برای خود و کشورهای حاشیه جاده ابریشم را دارد.

وی با بیان اینکه منطق جمهوری اسلامی ایرانی مبتنی بر منطق دینی و وابسته به تعاملات است، خاطرنشان کرد: در مسیر جاده ابریشم باید شرایط رشد اقتصادی متوازن برای همه کشورهای حاشیه این جاده فراهم شود تا به شرایط رشد متوازن که نشان دهنده عدالت واحد بشری است دست پیدا کنیم.

شعبانی موثقی با بیان اینکه فرهنگ کشور ما اسلامی بوده و اسلام آموزه های دینی و الهی است که با فطرت همخوانی دارد، گفت: تمام انسان ها با تقسیم بندی ها و زبان متفاوت دارای فطرت و داده های درونی مشترک بوده و انسانیت را پذیرا هستند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه از عقاید جمهوری اسلامی باید دفاع عقلانی کرد و این عقاید را به گوش جهانیان رساند، افزود: فضای رسانه حاکم در جهان مانع نشر عقاید جمهوری اسلامی ایران است.

شعبانی موثقی گردشگری را نقطه اساسی اجلاس جهانی راه ابریشم دانست و بیان کرد: امیدواریم این نشست به ثبت جهانی آثار تاریخی و طبیعی همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران و با سابقه تمدن ۳ هزار ساله کمک کند و در بحث گردشگری و جذب گردشگران باید القای فرهنگ‌ توجه کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز