خبرگزاری کار ایران

بانک رفاه باید کارگری بماند

asdasd
کد خبر : ۸۱۴۴۷۳

در جلسه علنی روز سه‌شنبه دوم مهر ۱۳۹۸ تذکر آیین‌نامه‌ای نماینده مردم اصفهان در مخالفت با واگذاری سهام بانک رفاه کارگران از طریق بورس برای دقایقی صحن علنی مجلس را ساکت کرد. بعد از تذکر این نماینده شاهد جنب و جوش سایر نمایندگان تشکل‌های کارگری در فضای صحن علنی بودیم.

به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، خبرنگار سیاسی مستقل آنلاین طی استمزاجی که از اعضای کمیسیون اجتماعی به عمل آورد مشخص شد که اکثریت قابل توجه اعضای این کمیسیون ضمن ابراز رضایت از عملکرد این بانک و همچنین تمجید از رویه تعاملی مدیریت بانک رفاه با تشکل های کارگری و بازنشستگان تامین اجتماعی به میزان قابل ملاحظه‌ای توانسته رضایت خاطر بازنشستگان و کارگران و خانواده‌های آنان را تامین نماید.

در همین رابطه گفتگویی با ۳ تن از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس، خانم‌ها سهیلا جلودارزاده، زهرا ساعی و ناهید تاج‌الدین انجام داده‌ایم. باهم نظرات این سه تن را می‌خوانیم:

- سهیلا جلودارزاده نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون اجتماعی در گفتگو با مستقل آنلاین در خصوص تصمیم جدید دولت مبنی بر واگذاری سهام این بانک از طریق بورس گفت: بانک رفاه کارگران بانکی است که با سرمایه های بیمه شدگان تامین اجتماعی تاسیس شده است، این بانک، دولتی نیست بلکه بانکی عمومی است که اهداف اجتماعی خاصی در جهت توانمندسازی اقشار خاصی از جامعه دارد. بانک رفاه کارگران اکنون به گواهی همه کارشناسان بانکی مجموعه‌ای بی حاشیه و موفق است. لایحه ای که دولت در این زمینه آورده است، واقعا اشتباه و غیر کارشناسی است. امیدواریم که دولت این لایحه را پس بگیرد، زیرا واگذاری سهام این بانک در بورس امری غیرقانونی و خلاف شرع است. دولت حق ندارد که بخواهد برای سرمایه بازنشستگان و کارگران اعمال قیمومیت نماید.

- زهرا ساعی نماینده مردم تبریز و دیگر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس طی گفت وگویی با مستقل آنلاین خاطر نشان کرد:

لایحه جدید دولت اصلا به نفع بازنشستگان،مستمری بگیران و کارگران نیست. هدف تاسیس بانک رفاه خدمت هرچه گسترده تر از طریق مسئولیت اجتماعی به این اقشار شریف بوده است و درحال حاضرهم ما شاهد رضایتمندی مخاطبان چند ده میلیون نفری این مجموعه موفق اقتصادی هستیم.

اگر بانک رفاه، بانکی دولتی بود طبیعتا دولت این حق را داشت که سهام این بانک را از طریق بورس واگذارنماید. اما در این شرایط این حق برای دولت ملحوظ نیست. مالکان واقعی بانک رفاه درصورت تصویب این لایحه عملا خلع مالکیت از حق خویش می شوند. این اقدام غیرکارشناسی چنانچه تصویب و عملی گردد صدمه غیر قابل جبرانی به بیمه شدگان تامین اجتماعی و کارگران خواهد زد. از مجلسیان و همکاران محترم انتظار مخالفت جدی با این لایحه را دارم. ضمن اینکه باید اذعان کنم این بانک با مدیریتی قابل قبول بی‌حاشیه ترین بانک کشور است.

- ناهید تاج الدین نماینده مردم اصفهان و یکی از چهار زن عضو کمیسیون‌اجتماعی در گفتگو با مستقل آنلاین تصریح کرد:

سهامداران اصلی این بانک، بیمه شدگان تامین اجتماعی،بازنشستگان و کارگران هستند. باید مشخص شود که ریشه اقدام غیرقانونی واگذاری سهام این بانک در بورس از سوی دولت چیست؟

وی با دلخوری از این اقدام دولت گفت: امروز صبح(سه شنبه۲ مهر)در جلسه علنی مجلس تذکر آیین نامه ای دادم.اقدام دولت در خصوص واگذاری سهام بانک رفاه را یک اقدام خلاف روند برنامه ششم توسعه می دانم. خوشبختانه تعداد زیادی از همکاران بعد از این تذکر بنده اعلام نمودند که با قاطعیت در مقابل لایحه دولت ایستادگی خواهند کرد و به آن رای نخواهند داد. سوال من از دولت این است وقتی در مجموعه بانک‌های کشور، بانک رفاه به این خوبی توانسته استانداردهای مطلوب خدمات بانکی را رعایت کند و به همه مردم و به ویژه مالکانش خدمت‌رسانی داشته است، چرا دولت می خواهد برهم زننده چنین نظم و مدیریتی بی حاشیه باشد؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز