خبرگزاری کار ایران

سبحانی‌فر:

دولت نباید به سرعت‌گیر فعالان حوزه‌ تولید محتوای اپراتوری تبدیل شود

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۱۷۲

رئیس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه امروزه چرخش چرخ اقتصادی بدون خدمت گرفتن از فضای مجازی امکان‌پذیر نیست، گفت: دولت و مجلس باید بستر را برای رونق صنعت تولید محتوا و خدمات ارزش‌افزوده فراهم کنند.

رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با تاکید بر اهمیت نقش صنعت تولید محتوای اپراتوری و خدمات ارزش‌افزوده در ایجاد اشتغال و درآمدزایی بر ضرورت حمایت دولت و مجلس از این صنعت جدید و نوپا در ایران تاکید کرد و گفت: با توجه به رشد تکنولوژی در دنیا ابزار، بسته‌های محتوایی و شیوه بکارگیری در حوزه‌های مختلف همچون فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و تمامی فعالیت‌های جامعه تغییر کرده و در بستر فضای مجازی دنبال می‌شوند.

امروزه چرخش چرخ اقتصادی بدون خدمت گرفتن از فضای مجازی امکان‌پذیر نیست

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه امروزه چرخش چرخ اقتصادی بدون خدمت گرفتن از فضای مجازی امکان‌پذیر نیست، ادامه داد: حمایت از تکنولوژی‌های جدید همچون صنعت دیجیتال، خدمات ارزش‌افزوده، تولید محتوا و اپراتوری ضروری است.

اگر فقط محدودیت‌ها از سر راه فعالان حوزه صنعت دیجیتالی برداشته شود هیچ حمایت دیگری لازم نیست!

وی معتقد است اگر فقط محدودیت‌ها از سر راه فعالان حوزه صنعت دیجیتالی برداشته شود هیچ حمایت دیگری لازم نیست چراکه مردم، جوانان تحصیلکرده و بخش خصوصی با سرعت بسیار در این حوزه رشد و پیشرفت می‌کنند، بنابراین کافی است دولت و حاکمیت فقط محدودیت‌ها را بردارند.

دولت و مجلس بستر را برای رونق صنعت تولید محتوا و خدمات ارزش‌افزوده فراهم کنند

سبحانی‌فر بیان کرد: دولت و مجلس باید بستر را برای رونق صنعت تولید محتوا و خدمات ارزش‌افزوده و دیگر شاخه‌های اقتصادی در حوزه ارتباطات همچون استارتاپ‌ها و... فراهم کرده تا علاوه براشتغال‌زایی، برای کشور درآمدزایی نیز شود.

دولت و بروکراسی اداری سرعت‌گیر فعالان حوزه‌ تولید محتوای اپراتوری

رئیس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از اینکه دولت و بوروکراسی اداری سرعت‌گیر فعالان حوزه‌های استارتاپی و تولید محتوای اپراتوری شده است، اضافه کرد: دولت باید بستر رشد را فراهم کرده و محدودیت‌های قانونی در این حوزه نیز توسط مجلس رفع شود.

وی با یادآوری اینکه فعالیت در حوزه ارز دیجیتالی یا بیت‌کوین‌ها می‌توانست با یک تصمیم نسنجیده کاملا از بین برود، چراکه حتی قصد بازداشت فعالان این حوزه را داشتند، اظهار کرد: شناخت نسبت به این صنعت جدید سبب شد با اتخاذ تصمیمی عاقلانه نه تنها این فعالیت حذف نشود، بلکه خلق ثروت برای کشور به‌همراه داشته باشد، بنابراین دولت باید این رویکرد را نسبت به دیگر بخش‌های اقتصادی الکترونیکی دنبال کند تا اقتصاد با سرعت بیشتر شکوفا شده و ارزش‌افزوده و درآمدزایی حاصل شود.

هیچ صنعتی به اندازه مشاغل مختلف دیجیتالی برای کشور درآمد و ارزآوری ندارد

سبحانی‌فر با تاکید بر اینکه هیچ فعالیت و صنعتی به اندازه بهره‌گیری صحیح از مشاغل مختلف الکترونیکی و دیجیتالی برای کشور درآمد و ارزآوری ندارد، گفت: اگرچه سرمایه‌گذاران و متخصصان رشد نسبی این حوزه را سبب شده‌اند اما باید به فعالیت‌های آن‌ها سرعت داد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس پیش‌بینی کرد که ایران می‌تواند تا سال 1404 نزدیک به 50درصد اقتصاد خود را بر بستر فعالیت‌های دیجیتالی قرار دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز