خبرگزاری کار ایران

یک نماینده مجلس:

با لابی‌گری وام اشتغال روستایی می‌گیرند و جای دیگری هزینه می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۰۰۶

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس گفت: تسهیلات اشتغال روستایی به افرادی که شایسته و متقاضی واقعی هستند پرداخت نمی‌شود و کسانی که لابی قوی دارند این تسهیلات را دریافت و در محل‌های دیگری هزینه می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از خانه ملت، احمد صفری درباره اقتصاد و اشتغال روستایی عنوان کرد: باید از مهاجرت روستاییان به شهر‌ها جلوگیری کرد که این موضوع نهفته در مسائل اقتصادی است.

او اسلامی با بیان اینکه مهاجرت شهرنشینان به روستاها زمانی امکان پذیر می‌شود که امکانات کافی در روستاها فراهم شود، تصریح کرد: هر کدام از روستاها در نوعی از فعالیت‌ها مانند دامداری، کشاورزی، گلیم و گبه باقی تخصص دارند و می‌توانند درآمدزایی و اشتغالزایی کنند.

 این نماینده مردم در مجلس با اشاره به اینکه رونق فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی در روستاها باید در قالب تعاونی مدیریت شود، افزود: باید با ایجاد اشتغال در روستاها از حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ جلوگیری کنیم زیرا این موضوع معضلات و مسائل اجتماعی نگران کننده‌ای به همراه دارد.

صفری با تاکید بر اینکه می‌توان در روستاها با کمترین هزینه بیشترین اشتغالزایی را ایجاد کرد، گفت: علت هزینه نشدن برخی تسهیلات اشتغالزایی در روستاها عدم نظارت کافی است، تسهیلات به افرادی که شایسته و متقاضی واقعی هستند پرداخت نمی‌شود و کسانی که لابی قوی دارند تسهیلات اشتغالزایی روستایی را دریافت و در محل‌های دیگری هزینه می‌کنند.

او افزود: باید از افرادی که تسهیلات اشتغالزایی روستایی دریافت می‌کنند تعهد بگیرند تا در صورت عدم هزینه تسهیلات در محل مورد نظر، علاوه بر بازگردانی اصل تسهیلات، جریمه بانکی نیز دریافت شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس در پایان با بیان اینکه اعتبار تسهیلات اشتغالزایی روستایی کافی نیست، خاطرنشان کرد: به منظور افزایش ضریب موفقیت طرح اشتغال روستایی باید توسط متقاضیان تسهیلات اشتغالزایی روستایی، زنجیره‌های تولید و تعاونی تشکیل و اعتبارات قابل توجهی در اختیار آنها قرار بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز