خبرگزاری کار ایران

یک نماینده مجلس عنوان کرد:

خانه‌های کارگری به بهانه مقابله با زمین‌خواری تخریب نشوند

asdasd
کد خبر : ۷۹۷۸۳۰

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس از تخریب خانه‌های کارگری کشاورزان به بهانه مقابله با زمین‌خواری انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا، علی وقف‌چی در گفت‌و‌گو با خانه ملت گفت: متاسفانه برخی افراد سیاست‌های کلی کشور در زمینه لزوم ممانعت از سوء‌استفاده از بیت المال و زمین‌خواری را به نحو دیگری تعبیر کرده و به بهانه حفظ بیت المال خانه‌های کارگری کمتر از ۴۰ متر را تخریب می‌کنند، در صورتی که ده‌ها دلیل برای حمایت از خانه‌های کارگری وجود دارد.

 نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با بیان اینکه حمایت از خانه‌های کارگری به لحاظ ابعاد روانی در جامعه و افزایش تولید و بهره‌وری و مسائل امنیتی، حائز اهمیت است، افزود: با توجه به اینکه ایران کشوری حادثه خیز است و مردم در شرایط ضروری و بحرانی به محلی امن برای اسکان نیاز دارند، وجود چنین سازه‌های الزامی است. از طرفی در زلزله کرمانشاه نیز شاهد بودیم که ساخت سرپناه برای همه مردم آسیب دیده در زمان اندک امکان پذیر نبود، از این رو وجود خانه‌های کارگری در مزارع کشاورزی می‌تواند سرپناه موقتی برای مردم باشد.

او با اشاره به اینکه نباید با افرادی که ناچار هستند در زمین و باغ‌های دو تا پنج هزار متری، خانه‌های کارگری با متراژ زیر ۴۰ متر برای اسکان خود بسازند، برخورد کنیم، تصریح کرد: انتظار داریم مسئولان جهاد کشاورزی و سازمان امور اراضی تدبیری بیندیشد، چرا که حداکثر فضایی که این افراد به نسبت زمین کشاورزی خود اشتغال می‌کنند تنها ۵ درصد بوده در حالی که بهره وری تا ۴۰۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

 این نماینده مردم در مجلس دهم، اظهار کرد: بنده از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس و مدافع اراضی کشاورزی هستم و اگر احساس کنم با ساخت خانه‌های کارگری ذره‌ای از حقوق بیت المال ضایع شده و آسیب جبران ناپذیری به زمین‌های کشاورزی وارد می‌شود، با آن مخالفت خواهم کرد، اما مسئولان مربوطه باید تفکیکی میان افراد سودجو و افرادی که به دنبال ارتقا بهره‌وری و تولید هستند، قائل بشوند. مضاف بر این اکثر افرادی که در حوزه انتخابیه‌ام با آنها برخورد شده، افرادی بودند که سال‌ها برای حفظ کیان کشور در جبهه‌های جنگ حضور داشته‌اند، بنابراین شایسته نیست با آنها چنین رفتاری داشته باشیم، ضمن اینکه حقی بر گردن ما دارند و وظیفه داریم مکانی امن برایشان فراهم کنیم.

وقف‌چی در پایان با طرح این سوال که چرا باید خانه‌های کارگری به جای فرصت طلایی برای توسعه کشاورزی کشور به تهدید تبدیل شوند، خاطر نشان کرد: مخالفت با ساخت خانه‌های کارگری در مزارع کشاورزی با خواسته مردم منافات دارد و از طرفی نباید در موقعیت فعلی کشور که مردم تحت فشار‌های روحی و روانی هستند با رفتار‌های غلط و نسنجیده، استرس و نگرانی آنها را افزایش دهیم. بنابراین تمام متولیان امر باید کمک کند تا اگر مانعی در این مسیر وجود دارد با تدبیر و مدیریت به فرصت طلایی برای توسعه کشاورزی و ارتقاء بهره‌وری تبدیل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز