خبرگزاری کار ایران

سخنگوی فراکسیون مدیریت شهری مجلس:

نباید با دستفروشان چکشی و پلیسی برخورد شود

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۸۶۰

سخنگوی فراکسیون مدیریت شهری مجلس از بررسی پدیده دستفروشی در ایستگاه‌های مترو در این فراکسیون خبر داد و عنوان کرد: با ساماندهی دستفروشان از فعالیت دستفروشان غیر‌واقعی جلوگیری می شود.

خانه ملت نوشت: صدیف بدری در واکنش به اظهارات معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران مبنی بر اینکه در صورت مشاهده فعالیت دستفروش‌ها در مترو رئیس ایستگاه‌ها برکنار و با آنها برخورد می‌شود، به خانه ملت گفت: دستفروشان مترو باید ساماندهی شوند و نباید با آنها چکشی و پلیسی برخورد شود، بلکه جای چنین اقداماتی باید ساماندهی و اختصاص فضاهای مناسبی برای تامین معیشت آنها در دستور کار نهاد‌های متولی قرار گیرد؛ البته به طور مداوم چنین اظهاراتی مطرح می‌شود و مشخص نیست عملیاتی شود یا نه.

او از بررسی پدیده دستفروشی در فراکسیون مدیریت شهری مجلس خبر داد و افزود: اغلب دستفروشان مترو زنان سرپرست خانوار هستند که برای تامین معیشت و از سر فقر و نداری به دستفروشی روی آورده‌اند، بنابراین جلوگیری از فعالیت آنها منجر به افزایش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

بدری اقتصاد مریض و بیمار کشور را علت افزایش تعداد دستفروشان سطح شهر و مترو دانست و ادامه داد: این قشر به دلیل نبود اشتغال مناسب و شرایط نامناسب اقتصادی و گرانی به دستفروشی روی آورده‌اند.

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس با تاکید بر اینکه دستفروشان از سرنیاز دستفروشی می‌کنند نه شکم‌سیری، گفت: وقتی دولت نتوانسته عملکرد مناسبی در زمینه اشتغال پایدار و مناسب داشته باشد باید شاهد افزایش مشاغل غیررسمی و دستفروشی باشیم؛ برای کاهش اشتغال غیررسمی دستگاه های اجرایی باید فکری اساسی برای بهبود اشتغال داشته باشند.

او با یادآوری اینکه نه تنها در پایتخت بلکه در تمامی استان‌ها شاهد افزایش تعداد دستفروشان هستیم، ادامه داد: به دلیل تردد بالا در مترو تعداد دستفروشان روز به روز در حال افزایش است و باید سریع تر برای ساماندهی آنها چاره اندیشی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز