خبرگزاری کار ایران

نماینده سنندج در مجلس عنوان کرد:

کوله‌بری با مدرک دکتری به دلیل نبودن اشتغال پایدار

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۱۴۰

یک نماینده مجلس با بیان اینکه افرادی با مدرک دکتری کوله‌بری می‌کنند، خواستار واکاوی دلیل نبود اشتغال پایدار در کشور شد.

سید احسن علوى در گفت‌و‌گو با خانه ملت گفت: کوله‌بران در قبال پذیرش  خطراتی همچون ریزش بهمن، مسیرهای صعب العبور  را  برای  اخذ مبالغ ناچیزی طی می‌کنند.

نماینده مردم سنندج در مجلس تصریح کرد: ما حتی یک سامانه قانونی تخصصی که بتواند مشکلات کوله‌بران را به طور کامل برطرف کند، ایجاد نکرده‌ایم، بنابراین انتظار دارم دولت در سال ۹۸ اقدامات اساسی در راستای بهبود  وضعیت کوله‌بران اتخاذ کند.

او افزود: از دولت تقاضا داریم دروازه قانونی برای کوله بران  ایجاد کند تا  مردم مرزنشین بدون هیچ نوع دغدغه‌ای بتوانند امرار معاش کنند و این در حالی است که هنوز مشخص نیست که متولی ساماندهی کوله بران در مناطق مرزی کردستان کیست.

به گفته علوی رفع وضعیت  نابسامان کوله‌بران  نیازمند ترسیم  چارچوبی قانونی  و نظارتی است تا بتوان کوله‌بران را  از تنگناهای اقتصادی نجات داد، زیرا زمانی که  فردی با مدرک دکتری به کوله‌بری می پردازد، مشخص است که  وضعیت اقتصادی بسیار نامناسبی دارد که تن  به درآمد ناچیز کوله بری می‌دهد.

 عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه  ورود به کوله‌بری  با مدرک  دکتری برای نبود اشتغال پایدار نیازمند بررسی و واکاوی است یادآور شد: حفاظت از جان کوله‌بران نیازمند  ایجاد  یک دروازه قانونی و تجاری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز