خبرگزاری کار ایران

خوراکی که کلیه شما را پاکسازی می کند

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۸۰۷

جعفری یکی از سبزی‌های خوراکی محبوب در سراسر دنیاست. خصوصیات دارویی این گیاه خصوصا زمانی که صحبت از سلامت کلیه می‌شود، توسط بسیاری از افراد شناخته شده است.

به گزارش ایلنا، اگر ویژگی‌های درمانی جعفری کافی نبود  این ماده خوراکی از لحاظ غذایی به دلیل خوشمزگی و طعم منحصر به فردش در جهان جایگاه ویژه‌ای دارد. احتمالا شما همین حالا هم روش‌های مختلفی برای استفاده کردن از این ماده خوراکی در غذا‌های مختلف می‌شناسید. ولی اکنون زمان آن رسیده است که با مزایای جعفری برای سلامت کلیه‌ها آشنا شوید.

نقش کلیه در بدن چیست؟

کلیه‌ها در اصل نوعی فیلتر خون برای بدن محسوب می‌شوند و ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته در حال فعالیت هستند. این اندام‌ها هر آنچه را که وارد بدن می‌شود، مورد پردازش قرار داده و مواد خوب را از بد جدا می‌کنند. بعد از تمام شدن کار کلیه ها، ضایعات از طریق ادرار از بدن خارج می‌شود.

چرا باید برای پاکسازی کلیه جعفری بخورید؟

عادات روزانه شما که شاید شامل رژیم غذایی حاوی مواد مغذی کامل باشد یا نباشد، سبک زندگی کم تحرکی داشته یا نداشته باشید، می‌تواند تجمع مواد سمی و آلوده در بدن را افزایش دهد. این مسئله کلیه‌ها را وادار می‌کند تا بیش از اندازه فعالیت کنند؛ بنابراین علاوه بر دنبال کردن سبک زندگی سالمتر، یکی از روش‌های بهینه کردن کارکرد ارگان‌های بدن این است که از روش‌های طبیعی استفاده کنید. جعفری خصوصیات شگفت انگیز خود را مدیون وجود مقدار زیادی از ویتامین کا، ویتامین آ، ویتامین ث، فولیک اسید و آهن است. حتما حدس می‌زنید که وجود همه این ویتامین‌ها برای حفظ سلامت بهینه کلیه‌ها ضروری هستند.

مزیت‌های جعفری برای کلیه

جعفری ادرار آور است و به دفع مایعات بدن کمک می‌کند. تاثیر جعفری به دلیل آنکه مواد زاید و سمی را از بدن خارج کرده و ویتامین و مواد معدنی بیشتری را وارد بدن می‌کند، در این فرآیند سودمند است. از طرفی دیگر جعفری به جلوگیری از سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا کمک می‌کند.

جعفری خصوصیت ضد التهابی دارد

جعفری حاوی ترکیبات فعالی مانند apigenin است که یک ماده ضد التهابی به شمار می‌رود. همچنین این سبزی خوراکی مقدار زیادی فلاونوئید دارد که به عنوان آنتی اکسیدان‌های قوی برای بدن شناخته می‌شود. جعفری غنی از ویتامین ث و کوئرستین است که یکی دیگر از آنتی اکسیدان‌های طبیعی ضد التهابی محسوب می‌گردد.

جعفری دفع مواد زائد را افزایش می‌دهد

علاوه بر فوایدی که جعفری برای سلامت کلیه دارد، حاوی آنتی اکسیدان بوده و مزایای مهمی برای گوارش دارد. جعفری هضم، گوارش و عملکرد کلیه را تحریک می‌کند که بخشی از فرآیند کلی دفع و حذف مواد سمی به شمار می‌روند. اساسا جعفری گوارش کلی و دفع موثر ضایعات را تقویت می‌کند. باید بدانید که برگ‌های جعفری نوعی داروی ضد نفخ محسوب می‌شوند؛ بنابراین با جلوگیری از تشکیل گاز در دستگاه گوارش باعث از بین رفتن نفخ شکم می‌گردند.

جعفری باعث از بین رفتن سنگ کلیه می‌شود

سنگ کلیه به دلیل رسوب و ته نشینی مواد معدنی درون کلیه یا مجاری ادراری تشکیل می‌شود. این مشکل ممکن است برای هر فردی به وجود آید، ولی در مردان بین سنین ۳۰ تا ۵۰ سال احتمال بیشتری برای ابتلا به این سنگ وجود دارد.

از آنجایی که جعفری حاوی مقدار زیادی سدیم است، فشار خون را ثابت کرده و همچنین از مشکلات کلیوی و سیستم قلبی عروقی جلوگیری می‌کند. به یاد داشته باشید که فشار خون بالا می‌تواند موجب آسیب و سفت شدگی رگ‌های خونی در کلیه شود و همین مسئله منجر به تجمع ضایعات ناخواسته و تشکیل سنگ گردد.

در رابطه با این معضل جعفری مانع از تجمع کلسیم اکسالات (رایج‌ترین دلیل تشکیل سنگ) در کلیه می‌شود. این فایده جعفری به دلیل تاثیرش بر فشار خون و فیلتر کردن کلیه به وجود می‌آید.

یک ماده ادرار آور طبیعی است

چرا باید برای پاکسازی کلیه جعفری بخورید؟

در نهایت جعفری یک ماده ادرار آور طبیعی و با تاثیر بالا محسوب می‌شود. به این معنی که میزان ادرار را افزایش داده و احتباس آب درون بدن را کاهش می‌دهد. جعفری به دنبال این ویژگی به دلیل کم کردن رسوبات و افزایش حذف و دفع پاتوژن‌ها برای کلیه‌ها اثر پاک کنندگی دارد.

شاید باورتان نشود، ولی بذر‌های جعفری هم به خودی خود مدر هستند. آن‌ها دفع آب بدن را زیاد می‌کنند و بنابراین احتباس مایعات در بدن کم می‌شود. تاثیر ادرار آوری این سبزی خوراکی به دلیل وجود دو عنصر به وجود می‌آید: آپیول و میریستیسین. در کنار عملکرد‌های دیگر، این بذر‌ها به دفع مواد سمی، سدیم اضافی و آب تجمع یافته در بدن کمک می‌کنند. همه این موارد عملکرد کلیه‌ها را بهبود می‌بخشد.

جعفری نوعی سبزی خوراکی محسوب می‌شود که غنی از مواد مغذی بوده و باکتری، قارچ و انگل را از بدن دور نگه می‌دارد. بهتر است هرچه زودتر این ماده خوراکی مفید را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

منبع: برترین ها

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز