خبرگزاری کار ایران

خواصی معجزه آسای گردو

asdasd
کد خبر : ۷۷۰۵۳۱

گردو بهترین منبع منگنز، مس، منیزیم و فسفر است و مقداری روی، آهن، کلسیم و سلنیوم نیز در گردو وجود دارد که این مغزیجات، حاوی بیشترین مقدار ویتامین‌های B6, B۱ می‌باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تحقیقات انجام شده توسط کارکنان دانشگاه پنسیلوانیا، مزایای گردو برای سلامتی انسان بسیار زیاد است. بر اساس این نتایج، گردو به ویژه برای بیماران مبتلا به فشار خون بالا مفید است، زیرا گردو به کاهش فشار خون کمک می کنند. 

این آزمایش بر روی 45 نفر در سن 30 تا 65 سالگی انجام شده است. داوطلبانی که در طول مدت زمان تحقیق، گردو مصرف کرده بودند، فشار خون بهتری نسبت به افرادی که مکمل های اسید چربی دیگری مصرف می کردند، داشتند. زیرا اومگا سه در گردو به مقدار زیاد وجود دارد. به عبارت دیگر، مکمل ها نمی توانند جایگزین اسیدهای چرب گیاهی اومگا 3 شوند. گردو بهترین منبع منگنز و مس می‌باشد. در گردو، منیزیم و فسفر نیز وجود دارد. مقداری روی، آهن، کلسیم و سلنیوم نیز در گردو وجود دارد. این مغزیجات، حاوی بیشترین مقدار ویتامین‌های B6, B۱ می‌باشد.

گفتنی است، پیش از این در خبرها آمده بود که دانشمندان در طول مطالعات خود به این نتیجه رسیده اند که کلید اصلی برای جوانی ورزش منظم، تغذیه مناسب، بررسی های پزشکی دوره ای و امتناع از کشیدن سیگار است. علاوه بر این، افرادی که سن آنها از لحاظ روحی به سن واقعی آنها غلبه دارد و همچنین افرادی که در معرض استرس مداوم هستند، سریعتر پیر می شوند.

یکی دیگر از نکات مهم در حفظ جوانی، دوری از شیرینی جات است. به گفته دانشمندان، بهتر است گردو، انار و توت فرنگی را جایگزین شیرینی ها و کیک ها کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز