خبرگزاری کار ایران

پذیرایی ویژه در ماه رمضان با رولت خرما

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۳۰۷

با روش تهیه رولت خرما در ماه مبارک رمضان آشنا شوید.

به گزارش ایلنا، اگر شما هم در این روز‌هایی که در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم در حال تدارک برای این ماه عزیز هستید می‌توانید با گروه آشپزی ما همراه باشید تا خوشمزه‌ترین و بهترین دسر‌های مخصوص ماه مبارک رمضان را با هم ببینیم. طرز تهیه رولت خرما با گردو را در اینجا ببینید.
 
 مواد لازم برای تهیه رولت خرما با گردو

 
خرمای سیاه: یک کیلو
 
آرد گندم: حدود ۱ پیمانه
 
دارچین: یک قاشق سوپخوری
 
روغن جامد: ۲/۱ پیمانه
 
گردوی خرد شده:۲۰۰ گرم
 
پودر پسته یا نارگیل: مقداری برای تزئین
 
طرز تهیه رولت خرما با گردو
 
برای تهیه این رول مقوی ابتدا اول کار آماده کردن خرما‌ها رو شروع کنید و گردو‌ها را داخل خرما‌ها قرار دهید. اگر خواست می توانید پوست خرما‌ها را از قبل بکنید و بعد گردو‌ها رو داخل خرما‌ها قرار دهید. حالا نوبت آرد را میریزیم توی یه ظرف و روی شعله قرارش میدهیم مرتب آرد را هم بزنید تا رنگش عوض شده و طلایی شود.

روغن جامد آب شده رو اضافه کنید و به همزدن مواد ادامه بدید تا قهوه‌ای شود. ظرف را از روی حرارت بردارید نصف آرد را داخل قالب مورد نظران بریزید و با پشت قاشق یا یه پالت، صاف و یکدست کنید.
 
خرما‌ها را روی مواد بچینید و پودر شکرو دارچین و روی خرما الک کنید و بقیه مواد را هم روی خرما‌ها بریزید و صاف کنید. روی مواد را با دارچین و پودر پسته بپوشانید و قالب را برای چند ساعتی کنار بگذارید تا کاملا مواد سفت شود. بعد می‌توانید با چاقو مواد داخل قالب رو به ابعاد مورد نظر برش بدهید و توی ظرف بچینید و آخر کار با یه چای داغ میل کنید. به جای خرمای درسته می‌توانید از خرمای له شده هم استفاده کنید.
 
ابتدا هسته خرما را جدا کرده و خرما را چرخ می‌کنیم (با دست، با هر وسیله‌ای می‌توانید خرما را له کنید) اگر بخواهید نرم‌تر شود می‌توانید ظرف را روی حرارت بگذارید و برای خوشمزه‌تر شدن روی حرارت یک کم کره بهش اضافه کنید. گردو را جداگانه تفت بدهید و باقی مراحل می‌ توانید مقدار روغن ذکر شده در مواد لازم را با ترکیب نصف کره و نصف روغن مایع ترکیب کنید در این‌صورت رنگینک عطر خیلی خوبی پیدا میکند.
 
 برای رولت رنگینک:
 
ابتدا هسته خرما را جدا کرده و خرما را چرخ می‌کنیم یا با هر وسیله‌ای خرما رو له کنید. اگه بخواهید نرم‌تر شود مقداری ظرف را روی حرارت بگذارید و اگه بخواهید خوشمزه‌تر شود روی حرارت مقداری کره به آن اضافه کنید. بعد خرما را روی نایلونی که با روغن مایع چرب کرده‌ایم قرار می‌ دهیم و با وردنه چرب شده به شکل مربع یا مستطیل بازش کنید. آرد را توی یک ظرف بریزید و تفت بدهید تا رنگش تغییر کرده و طلائی شود. روغن را به آن اضافه کنید و بگذارید با روغن کمی بو بخورد و بوی خامی آرد از بین رفته و قهوه‌ای شود.
 
بعد از روی حرارت بردارید. کمی که سرد شد آن را روی خرما بریزید و پهن کنید بعد گردوی خرد شده را روی حرارت کمی تفت بدهید و روی آرد بپاشید. حالا به کمک نایلون خرما را لوله کنید. در هر مرحله با دست خرما را خوب فشار بدید تا مواد به هم بچسبد بعد نایلون را دور خرما بپیچید و با فشار دست حالتش بدهید. بعد آن را ۲-۳ ساعت توی یخچال بگذاریدتا سفت شود(این جوری بریدنش سخت‌تر می‌‌شود، ولی در عوض شکیل‌تر برش می‌خورد). از یخچال بیرون آورده و به قطر ۲ سانت برش بزنید.

منبع: پارسینه

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز