خبرگزاری کار ایران

۱۰۰ سال پیش مردم چگونه آینده را پیش بینی کرده بودند؟ +تصاویر

asdasd
کد خبر : ۷۴۴۹۱۴

پیش‌بینی آینده یکی از علاقه‌مندی‌های بشر بوده و هست بسیاری از مردم دوست دارند بدانند در آینده چه اتفاقاتی در زندگی آنها روی خواهد داد.

به گزارش ایلنا، پیش‌بینی آینده یکی از علاقه‌مندی‌های بشر بوده و هست. بسیاری از مردم دوست دارند بدانند در آینده چه اتفاقاتی در زندگی آن‌ها روی خواهد داد و این مساله در میان هنرمندان و دانشمندان نیز رواج دارد. با این تفاوت که افراد معمولی فقط برای حس کنجکاوی خود به این مقوله علاقه نشان می‌دهند و دانشمندان با ساخت فرضیه و تلاش برای تحقق آنها، از پیش‌گویی آینده برای ارتقا کیفیت زندگی بشر کمک می‌گیرند.

در این میان هنرمندانی هم حضور دارند که با قوه تخیل خود به اختراعات بشری کمک شایانی می‌کنند. تصاویری که در زیر برایتان انتخاب کرده‌ایم به خوبی گویای این مساله است. صد سال پیش برخی هنرمندان با تصاویری خیالی و رویایی از زندگی مردم در آینده، نشان داده‌اند که ما به عنوان انسان‌هایی از آینده وقتی آن‌ها را می‌بینیم برایمان کاملا عادی است؛ چرا؟ به این خاطر که خیال‌پردازی‌های هنرمندان صد سال پیش بخشی از زندگی عادی زندگی ما هستند و همه آنچه در گذشته رویا تصور می‌شده است را ما اکنون در اختیار داریم.

این چرخه حتما در مورد ما هم مصداق دارد. اینکه مثلا برخی رویاپردازان، تصورتان ذهنی خود را تصویر سازی کنند و انسان‌هایی در صد سال دیگر همه آن‌ها را بسازند و استفاده کنند!

مثلا یکی از جذاب‌ترین دستگاه‌هایی که بشر در آینده می‌تواند بسازد دستگاه چاپ پول شخصی است! تصور کنید چنین دستگاهی اگر وجود داشت بسیاری از جنگ‌ها و گردن‌کشی‌های آدم‌ها برای همدیگر نیز از بین می‌رفت.

البته اذعان داریم که اختراعات بشر همان قدر که برای زندگی او مفید هستند می‌توانند مشکلات و مصائبی بعضا جبران ناپذیر هم پدید آوردند. مثلا همین اینترنت که زندگی کنونی بشر به آن وابستگی شدید دارد اگر وجود نداشته باشد، انسان امروزی با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهد شد. اما در عین حال، وجودش هم مشقاتی روحی همچون افزایش میزان تنهایی مردم، افسردگی، استرس و پایدار نبودن پیوند‌های عاطفی را بدنبال دارد.

با تمامی این توضیحات از شما درخواست می‌کنیم تا در زیر تصویرسازی‌های خلاقانه‌ای را ببینید که گذشتگان در مورد آینده (اکنون) ترسیم کرده‌اند.

نامه صوتی

۱۰۰ سال پیش مردم چگونه آینده را پیش بینی کرده بودند؟ +تصاویر

به نظر شما صد سال پیش کسی می‌توانست تصور کند که انسان قادر باشد با فشردن یک کلید مجازی و لمسی برای دوست‌ها و آشنا‌های خود در آن سر دنیا پیام صوتی بگذارد؟ آن هم در لحظه!

ربات آرایشگر

در این تصویر می‌بینید که یک خانم نشسته و ربات در حال آرایش مو‌های اوست. اگرچه هنوز چنین رباتی نداریم که به طور اختصاصی این کار را انجام دهد، اما ساخت آن برای دانشمندان امروزی همانند آب خوردن است، زیرا در حال حاضر ربات‌هایی ساخته و عرضه شده‌اند که فعالیت‌های سخت‌تر و پیچیده‌تر از آرایشگری انجام می‌دهند.

کفش‌های چرخ‌دار برای سریع راه رفتن در سطح شهر

در حال حاضر علاوه بر اسکیت و اسکوتر، هاوربرد‌های هوشمندی هم وجود دارند که می‌توانید برای تردد در سطح خیابان‌های شهر از آن‌ها استفاده کنید.

استفاده از رادیوم برای گرم کردن خانه

نیاکان بشر بر این باور بودند که شاید بتوان از رادیوم برای گرم کردن خانه استفاده کرد. در حال حاضر ما سیستم‌های گرمایشی بسیار پیشرفته‌ای دارید که به آتش و زغال و دود و شومینه نیازی ندارند.

آسمان‌خراش

این تصویری که می‌بینید طرح اولیه و البته فرضی یک آسمان‌خراش است که در صد‌ها سال پیش فقط یک رویا بشمار می‌رفت و نیاکان ما هرگز نمی‌توانستند تصور کنند که زندگی بشر به گونه‌ای پیشرفت کند که از هر گوشه‌اش یک برج به آسمان بلند شود.

اتوبوس هوایی در بوردو، فرانسه

۱۰۰ سال پیش مردم چگونه آینده را پیش بینی کرده بودند؟ +تصاویر

یکی از رویا‌های نیاکان ما ساخت اتوبوس هوایی بوده؛ هواپیما‌هایی که هر روز بیشتر از قبل مجهز می‌شوند و از یک گزینه ساده برای حمل و نقل با سرعت بالا در حال تبدیل شدن به هتل‌های هوایی هستند.

قطار برقی پاریس به پکن

۱۰۰ سال پیش مردم چگونه آینده را پیش بینی کرده بودند؟ +تصاویر

هر آنچه در گذشته برای بشر رویای دور از دسترس و امکاناتی خیالی به شمار می‌رفت امروز در زندگی ما کاملا عادی است به طوری که بی تفاوت از کنارشان عبور می‌کنیم و حتی ثانیه‌ای هم فکرمان مشغول آن نمی‌شود.

درمان بیماران با هوای کوهستان

این گزینه هنوز برای ما هم ساخته نشده است. در این تصویر یک کشتی هوایی را می‌بینیم که بر فراز کوهستان پرواز می‌کند و مسافران آن را مردمی تشکیل داده‌اند که مشکل سلامتی دارند. هنوز تا به امروز چنین کشتی نجات بخشی ساخته نشده است.

مسابقات ماهی سواری

این پیش‌بینی هم هنوز به واقعیت تبدیل نشده است. شاید در بازی‌های المپیک صد‌ها سال دیگر شاهد چنین رقابت عجیبی باشیم.

گوش کردن به روزنامه

در حال حاضر ما رادیو داریم که تمامی اخبار را برایمان می‌خواند و می‌توانیم همزمان با گوش دادن به رویداد‌های روز به انجام کار‌های خود نیز بپردازیم.

شکارچیان پرنده

۱۰۰ سال پیش مردم چگونه آینده را پیش بینی کرده بودند؟ +تصاویر

خیلی خوب است که چنین اختراع عجیب و تقریبا بی‌فایده‌ای به واقعیت تبدیل نشده است. تصورش را بکنید یک نفر با دو بال و ملخ در آسمان به شکار پرنده‌ها برود!

ربات تمیزکار

شاید بشر در صد سال پیش تصورش را هم نمی‌کرد که جاروبرقی‌های کوچکی اختراع شوند که خودشان بر اساس برنامه مشخصی شروع به کار کرده و پس از تمیز کردن خانه دوباره سر جایشان باز می‌گردند و استراحت می‌کنند و به کمک انسان هم هیچ احتیاجی نداشته باشند.

مکانیزه شده روند ساخت و ساز

۱۰۰ سال پیش مردم چگونه آینده را پیش بینی کرده بودند؟ +تصاویر

در حال حاضر بسیاری از کار‌های ساخت و ساز به وسیله دستگاه‌های نیمه اتوماتیک و مکانیکی انجام می‌شوند، اما هنوز هم به نیروی کار انسانی نیاز است. شاید این پیش بینی تا چند ده سال دیگر رنگ واقعیت به خود بگیرد!

خانه متحرک

امروزه کاروان‌ها، ون‌ها و کمپر‌های زیادی در جهان وجود دارند که خانه‌ای کوچک با تمامی امکانات هستند و صاحبان آن‌ها می‌توانند در خانه خود به همه جای دنیا سفر کنند. اگر چه خانه‌ موجود در تصویر کمی غیرمعمول به نظر می‌رسد، اما ایده‌اش اجرایی شده و رنگ واقعیت به خود گرفته است.

پستچی پرنده

۱۰۰ سال پیش مردم چگونه آینده را پیش بینی کرده بودند؟ +تصاویر

هنرمندی که این تصویر را ساخته برای پست‌چی بال پرواز در نظر گرفته، اما نمی‌دانسته تکنولوژی به جایی می‌رسد که دیگر نامه کاغذی بین انسان‌ها رد و بدل نمی‌شود و همه حرف‌ها با نوشتن روی یک صفحه نمایش لمسی در یک گوشی کوچک که در کف دست جا می‌شود بیان می‌شوند و برای گرفتن جوابشان هم لازم نیست هفته‌ها در انتظار ماند، زیرا همان لحظه دریافت می‌شود.

شکار مرغ دریایی از زیر آب!

این تصویر که بیشتر به سرگرمی شباهت دارد نشان می‌دهد که انسان از زیر آب به شکار پرنده‌های بیرون از آب می‌پردازند. این که چه منطقی پشت آن است و چرا باید چنین کاری کرد معلوم نیست، اما تصور نمی‌کنیم که بشر امروزی به انجام چنین کاری علاقه‌ای داشته باشد.

دستگاه دوخت لباس شخصی

امروز ما لباس‌های آماده زیادی داریم که در هر سایز و اندازه‌ای عرضه می‌شوند و تمام کاری که فرد باید انجام دهد، رفتن به فروشگاه و خریدن لباس دلخواه است. چیزی که صد سال پیش وجود نداشت و مردم باید لباس‌های شخصی خود را توسط خیاط می‌دوختند.

منبع:روزیاتو

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز