خبرگزاری کار ایران

فواید و مضرات مصرف میگو

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۴۴۴

میگو از جمله غذاهای دریایی و حاوی میزان پایینی از کالری و چربی به خصوص چربی اشباع است.

رادیو چین: طبق گزارش‌ها، ۸۵ گرم میگو طبخ شده حاوی ۱۰۰ کالری و ۱.۴ گرم چربی است. همچنین در این میزان میگو حدود ۲۰ گرم پروتئین وجود دارد که بخش قابل توجهی از میزان کالری موجود در آن را تشکیل می‌دهد.

از جمله دیگر مواد مغذی موجود در میگو می‌توان به آهن، سلنیم، ید، ویتامین B3، روی و منیزیم اشاره کرد.

این مواد مغذی فوائد مختلفی برای سلامتی دارند که افزایش سطح انرژی، کاهش التهاب، تقویت سیستم ایمنی، بهبود سلامت غده تیروئید و کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری‌های مزمن از جمله آن‌هاست.

هرچند این غذای دریایی علاوه بر خواص و فوائدی که دارد در عین حال ممکن است سلامت فرد را نیز به خطر اندازد.

به طور مثال افرادی که به این گونه ماده غذایی آلرژی دارند باید در مصرف آن دقت داشته باشند. همچنین این احتمال نیز وجود دارد که میگوهای پرورشی به دلیل زیاده‌روی در مصرف آنتی‌بیوتیک و دیگر مواد شیمیایی مسمومیت‌زا باشند.

یکی دیگر از فوائد مصرف غذاهای دریایی، تاثیر سودمند آن‌ها بر سلامت قلب است، هرچند در مورد این منابع غذایی نگرانی‌هایی در مورد احتمال جذب جیوه با مصرف آنها وجود دارد. با این حال کارشناسان تغذیه معتقدند که میگو از جمله خوراکی‌های دریایی است که حاوی میزان جیوه پایینی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز