خبرگزاری کار ایران

پدرخوانده قاچاق کوکائین بقیه عمر خود را در کجا خواهد گذراند؟

asdasd
کد خبر : ۷۲۸۲۱۰

​با اینکه هنوز حکم دادگاه ال چاپو، پدرخوانده بزرگ‌ترین باند قاچاق مواد مخدر جهان به طور رسمی اعلام نشده است اما کارشناسان پیش بینی می‌کنند که او به حبس ابد محکوم خواهد شد.

به گزارش ایلنا، خوآکین گوزمان معروف به اِل چاپو، روز ۱۳ فوریه پس از ۱۱ هفته برگزاری دادگاه در نیویورک در ۱۰ مورد اتهام از جمله توزیع هروئین و کوکائین در آمریکا، پول‌شویی و اداره کسب و کاری تبهکارانه، مجرم شناخته شد.

با اعلام نظر هئیت منصفه، به نظر می‌رسد اِل چاپو باید زندگی اش را تا آخر عمر در زندان فدرال و فوق‌ امنیتی فلورانس واقع در ایالت کلرادو بگذراند.

ال چاپو در سال ۲۰۱۵ با حفر یک تونل از زندان فوق امنیتی التیپلانو در مکزیک، فرار کرده بود.

اما این‌بار او در سلولی با مساحت ۸ مترمربع با کف بتونی محبوس خواهد بود که امکان هرگونه فرار و حفر تونل را از او خواهد گرفت.

زندان فوق‌امنیتی فلورانس بر خلاف اسمش در میان صحرایی بی‌پایان و دامنه‌های سنگی واقع شده است و به عنوان یکی از امنیتی‌ترین زندان‌های ایالات متحده شناخته می‌شود.

تخت، میز و صندلی در این سلول به کف بتونی وصل است و در دیوار تنها یک روزنه ۱۰ سانتی‌متری برای ورود نور وجود دارد. در فولادی سلول نیز امکان هر نوع ارتباط با دیگر زندانیان را از زندانی می‌گیرد.

زندان فوق‌امنیتی فلورانس علاوه بر ال چاپو، میزبان چهره‌های شناخته شده دیگری نیز هست. رمزی یوسف، مغر متفکر بمب‌گذاری مرکز تجارت جهانی در سال ۱۹۹۳، ذکریا موسایی، شهروند فرانسوی از عاملان حمله تروریستی ۱۱ سپتامبر و جوهر تسارنایف از عاملان بمب گذاری در مسابقه ماراتن بوستون در سال ۲۰۱۳ از جمله زندانیان سرشناس این زندان هستند.

یورونیوز

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز