خبرگزاری کار ایران

تماشای تلویزیون چه خطری می تواند ایجاد کند؟

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۹۱۱

​یک تیم بین المللی از دانشمندان دریافتند که جوانانی که به مدت طولانی می نشینند، از جمله به تماشای تلویزیون، در معرض خطر ابتلا به سرطان هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از یورک الرت، یک تیم بین المللی از دانشمندان دریافتند که جوانانی که به مدت طولانی می نشینند، از جمله به تماشای تلویزیون، در معرض خطر ابتلا به سرطان روده هستند.

مشخص شده است که بروز سرطان کولورکتال در افراد زیر 50 سال در سراسر جهان افزایش یافته است. این در تضاد با این است که این بیماری در افراد مسن بیشتر است و آنها از این نوع از تومورهای بدخیم رنج می برند. نئوپلاسم ها در افراد جوانتر ویژگی های مولکولی مختلفی دارند که باعث می شود آنها تهاجمی تر باشند. آنها بیشتر در مراحل آخر سرطان یافت می شوند که باعث مرگ و میر بیشتر می شود.

سرطان روده بزرگ به رشد سلول‌های سرطانی در کولون یا رکتوم (بخشی از روده بزرگ) گفته می‌شود. این بیماری به دلیل رشد غیرطبیعی سلول‌ها اتفاق می‌افتد که می‌توانند به بافت‌های دیگر بدن حمله کنند (متاستاز) یا در آن‌ها تکثیر یابند. نشانه‌ها و علائم این بیماری می‌تواند شامل مواردی همچون خون در مدفوع (هماتوشزی)، تغییر در حرکات روده، کاهش وزن و خستگی همیشگی باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز