خبرگزاری کار ایران

نکات سفر برای افراد درونگرا!

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۹۹۲

درست است که سفر دسته جمعی مزیت های خاص خود را دارد، اما برای افرادی که درونگرا هستند شلوغی و سفر دسته جمعی خیلی هم خوشایند نیست.

به گزارش ایلنا، اکثر افراد وقتی در مورد سفر می کنند گروه های شاد و شلوغ دوستانه یا گروه های خانوادگی به ذهنشان می آید و تصور سفر تنها برای خیلی ها اصلا قابل تصور نیست. درست است که سفر دسته جمعی مزیت های خاص خود را دارد، اما برای افرادی که درونگرا هستند شلوغی و سفر دسته جمعی خیلی هم خوشایند نیست. اگر شما هم درونگرا هستید و با این حال عاشق سفر و مسافرت هستید، چمدانتان را بردارید و راهی سفر شوید. قرار نیست درونگرا بودن شما را از لذت سفر و ماجراجویی منع کند. در این مطلب مهم ترین نکات سفر برای افراد درونگرا را به شما معرفی می کنیم که با رعایت آن ها می توانید سفری لذتبخش و به یادماندنی را تجربه کنید.

نکات سفر برای افراد درونگرا!

تنها سفر کردن را امتحان کنید!

مطالب مرتبط:
بهترین مقاصد سفر برای خانم های تنها
چطور تنها سفر کنیم و از آن لذت ببریم؟
تنها سفر می کنید؟ به این اپلیکیشن ها نیاز دارید

گروه های شلوغ دوستانه اگرچه برای افراد برونگرا تجربه ای هیجان انگیز است اما برای افراد درونگرا به همان اندازه لذت بخش نیست. افراد درونگرا شاید دوست داشته باشند زمان بیشتری را با خود خلوت کنند یا از هیاهو و شلوغی دور باشند. به همین دلیل یکی از نکات سفر برای افراد درونگرا این است که سفر تنهایی را تجربه کنند. تنها سفر کردن می تواند تجربه ای بی نظیر و منحصربفرد برای همه به ویژه افراد درونگرا باشد. وقتی تنها سفر می کنید مدیریت زمان و برنامه ریزی سفر کاملا دست خودتان است. به این ترتیب می توانید هر زمان که دوست داشتید تنها باشید و هر وقت هم خواستید با مردم معاشرت کنید و وارد فعالیت های اجتماعی شوید. حتما می دانید که هیچ آدمی ۱۰۰% درونگرا یا برونگرا نیست و همه ما هر دو این ویژگی ها را تا حدودی در وجودمان داریم. تنها سفر کردن افراد درونگرا را از دایره امن همیشگی بیرون می آورد و آن ها را در موقعیت هایی قرار می دهد که با مردم معاشرت کنند. به همین دلیل سفر تنهایی برای افراد درونگرا می تواند بخش برونگرای آن ها را تقویت کند و سفری لذت بخش و خاطره انگیز برای آن ها رقم بزند.

نکات سفر برای افراد درونگرا!

در گروه های کوچک سفر کنید!

یکی دیگر از نکات سفر برای افراد درونگرا تعداد همسفران است! اگر به هر دلیل دوست ندارید یا نمی توانید تنها سفر کنید حتی الامکان در گروه های کوچک و جمع و جور سفر کنید. یک گروه کوچک ۲-۳ نفره می تواند انتخابی مناسب برای سفر افراد درونگرا باشد. افراد درونگرا معمولا دایره دوستان بزرگی ندارند و فقط دو سه دوست نزدیک دارند و همین تعداد هم برای یک سفر لذتبخش کافی است. با افرادی به سفر بروید که از جنبه های مختلف با هم هماهنگ هستید و می توانید اوقات خوشی را با آن ها سپری کنید. سفر با تعداد کم برنامه ریزی و هماهنگی راراحت تر می کند و سریع تر می توانید در مورد مسیر سفر، انتخاب وسایل حمل و نقل و … به جمع بندی برسید.

فراتر از دایره امن خود قدم بگذارید!

دایره امن یا Comfort Zone به سبک زندگی روزمره و محیطی گفته می شود که همیشه در آن زندگی می کنیم و آن قدر به آن عادت کرده ایم که دیگر خیلی از کارها را بدون فکر کردن و به صورت غیرارادی انجام می دهیم. سفر کردن قبل از هرچیز باعث می شود شما از دایره امنتان بیرون بیایید و وارد محیطی ناآشنا و جدید بشوید. به همین دلیل سفر از همان ابتدا سفری اکتشافی و ماجراجویانه است و می تواند شما را به انسانی جسورتر تبدیل کند. افراد درونگرا شاید در شروع کردن مکالمه یا حضور در مکان های جدید زیاد احساس راحتی نکنند، اما سفر کردن می تواند تجربه ای جدید برای آن ها باشد. قرار نیست شما به انسان دیگری تبدیل بشوید، اما یکی از نکات سفر برای افراد درونگرا این است که شانس معاشرت و ارتباط با افراد جدید را به خود بدهند.

نکات سفر برای افراد درونگرا!

در هاستل اقامت کنید!

هاستل به نوعی اقامتگاه اشتراکی شبیه به خوابگاه گفته می شود که اتاق های یک تخته، دو، سه یا بیشتر دارد. یکی از نکات سفر برای افراد درونگرا این است که به جای هتل در هاستل اقامت کنند. اگر اهل ریسک هستید اتاق هایی را انتخاب کنید که ۳-۴ نفره هستند و اگر دوست دارید همچنان خلوت خود را حفظ کنید اتاق تک نفره را انتخاب کنید. با این حال، باز هم حضور در هاستل می تواند موقعیت زیادی برای آشنا شدن و معاشرت با افراد جدید را برای شما فراهم کند. اگر تنها سفر کرده اید به این معنا نیست که قرار است در طول سفر هم تنها باشید. هاستل ها معمولا مکان های اشتراکی زیادی دارند که همه افراد می توانند در آن جا با یکدیگر ملاقات کنند و با یکدیگر سر صحبت را باز کنند. اگر فرد درونگرایی هستید این شانس را به خود بدهید که با افراد جدید معاشرت کنید، شاید از همین راه دوستان خوبی پیدا کردید. فراموش نکنید که افراد زیادی مثل شما تنها سفر می کنند و معمولا می توانید آن ها را در همین هاستل ها پیدا کنید.

نکات سفر برای افراد درونگرا!

لیست موسیقی دلخواهتان را همراه ببرید!

موسیقی را همه دوست دارند و در طول سفر هم گوش کردن به موسیقی می تواند باعث لذتبخش تر شدن تجربه سفرتان بشود. اگرچه همه موسیقی دوست دارند اما افراد درونگرا معمولا رابطه عمیق تر و خاص تری با موسیقی دارند و بیشتر مواقع دوست دارند موسیقی گوش بدهند. یکی از نکات سفر برای افراد درونگرا این است که قبل از سفر لیستی از موسیقی های دلخواهتان را گردآوری کنید و یک هندزفری یا هدفون مناسب هم با خود ببرید. درست است که گفتیم سعی کنیم با مردم محلی معاشرت کنید و با افراد جدید سر صحبت را باز کنید. اما خلوت خود را هم داشته باشید و در حالی که در کوچه پس کوچه های مقصد قد می زنید به موسیقی مورد علاقه تان گوش کنید و از تنهایی لذت ببرید.

نکات سفر برای افراد درونگرا!

خاطرات روزانه تان را بنویسید!

یکی از لذت بخش ترین بخش های سفر نوشتن خاطرات روزانه است. به همان اندازه که اصرار داریم از فضای مجازی دور باشید، پیشنهاد می کنیم بنویسید! یک دفترچه کوچک همراهتان داشته باشید و هرزمان که دلتان خواست چیزی بنویسید! می توانید سفرنامه بنویسید، خاطرات سفرتان را بنویسید یا حتی در مورد احساس و افکارتان در مورد سفر و مقصد بنویسید. مهم این است که وقتی لذتبخش برای نوشتن اختصاص بدهید و از این خلوت استفاده کنید و افکار و احساستان را منظم کنید. افراد درونگرا می توانند به شیوه هایی از وقتشان لذت ببرند که شاید در عهده افراد برونگرا نباشد. پس از این ویژگی استفاده کنید و خوش بگذرانید.

نکات سفر برای افراد درونگرا!

با مردم محلی معاشرت کنید!

افراد درونگرا توجه بیشتری به اطراف و پیرامونشان دارند و به همین دلیل در سفر، به ویژه سفر تنهایی بهتر می توانند متوجه تفاوت های فرهنگی کشور مقصد بشوند. اگر تنها سفر می کنید دل به دریا بزنید و با مردم محلی شروع به صحبت کنید، گوش شنوایی داشته باشید و آن وقت است که می بینید چقدر اطلاعات در مورد یک منطقه می توانید کسب کنید. گروه های شلوغ دوستانه اگرچه در طول سفر خیلی خوش می گذرانند، اما اغلب آنقدر سرگرم خودشان هستند که از توجه به اطراف و سبک زندگی مردم محلی غافل می شوند. بنابراین یکی از نکات سفر برای افراد درونگرا درگیر شدن با فرهنگ و سبک زندگی مقصد است تا بتوانند تجربه ای عمیق تر و ناب تر از سفرشان داشته باشند.

آفلاین شوید!

زندگی مدرن امروزی به گونه ای شده که ما را خواه ناخواه درگیر اینترنت و فضای مجازی می کند. همه ما در طول روز بارها در شبکه های مجازی مختلف حضور داریم و معمولا آنلاین هستیم. این امر به مرور باعث وابستگی ما به فضای مجازی و استفاده از اینترنت می شود و گاهی فراموش می کنیم که بدون اینترنت باید چه کنیم! یکی از نکات سفر برای افراد درونگرا این است که از این فرصت استفاده کنند و زمان لذت بخشی را با خود و به تنهایی سپری کنند. پیشنهاد می کنیم در طول سفر آفلاین شوید، اینترنت گوشی تان را خاموش کنید و اجازه دهید چند روزی فیسبوک و اینستاگرام و … را به فراموشی بسپرید. البته برای افراد برونگرا سفر اتفاقا فرصتی برای فعال شدن در اینستاگرام و انتشار لحظه به لحظه عکس های سفر است. به همین دلیل شاید افراد درونگرا راحت تر بتوانند دوری از فضای اینترنت و شبکه های مجازی را تحمل کنند و یاد بگیرند که از سفرشان واقعا لذت ببرند.

منبع: الی گشت

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز