خبرگزاری کار ایران

با عجایب زیرزمینی جهان آشنا شوید +عکس

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۳۴۸

یکی از شگفتی های باقی مانده در زیرزمین، اتاق هایی است که هدایت جنگ جهانی دوم انگلیس از آنجا کنترل می شده است.

روزیاتو: شاید بتوان در عرض ۸۰ روز به دور دنیا پرواز کرد یا در زیر آب‌های جهان به سیاحت پرداخت اما راه‌های آسان‌تری هم برای دیدن جاذبه‌های گردشگری ملل وجود دارد. جاذبه‌هایی که درست زیر پای شما قرار دارند؛ عجایب زیرزمینی جذاب جهان که یکباره خودنمایی کرده‌اند و دهان یابندگان خود را از تعجب باز نگه داشته‌اند.

با عجایب زیرزمینی جهان آشنا شوید +عکس

غاری مملو از کریستال‌هایی به بلندای یک آپارتمان در مکزیک، یا غار Poço Encantado در برزیل که رودی بسیار شفاف در خود دارد که این شفافیت هوش از سرتان می‌برد و نمی‌توانید عمق واقعی آن را حس کنید.

۱- اتاق های کابینی جنگ – لندن (Cabinet War Rooms)

یکی از شگفتی های باقی مانده در زیرزمین، اتاق هایی است که هدایت جنگ جهانی دوم انگلیس از آنجا کنترل می شده است. از این اتاق ها، افراد بلندمرتبه ارتش، رئیس جمهور وقت – وینستون چرچیل – از سال ۱۹۳۹ تا ۱۹۴۵ میلادی و کابینه جنگ استفاده می کرده اند. اکنون نیز به موزه تبدیل شده است.

۲- کوبر پدی – استرالیا (Coober Pedy)

این پناهگاه زیرزمینی برای فرار از بلایای طبیعی خوب است. نیمی از ۴۰۰۰ نفر از مردم محلی آنجا، زیر زمین زندگی می کنند. اقدامی که از زمان جنگ جهانی اول در پی رونق استخراج سنگ اوپال تا به حال به قوت خود باقی است. سربازان تازه برگشته از جنگ در این تونل های حفر شده استخراج سنگ می خوابیدند. دما در روز بیش از ۱۲۰ درجه می رسد. کوبرپدی در اصطلاح بومی آنجا به معنای مرد سفید در تونل است.

اکنون این مکان به هتل تبدیل شده است و رستوران، گالری هنری و کلیسا دارد. در فضای آزاد و بیرون از شهر زیرزمینی، یک زمین گلف کویری و بدون چمن وجود دارد و منظره کویری که با فیلم استرالیایی مکس دیوانه فراتر از طوفان به عنوان جالب ترین شگفتی های زیرزمینی دنیا معروف شده است.

۳- ایستگاه مترو مایاکاوسکایا – مسکو (Mayakovskaya Metro Station)

این ایستگاه مترو در جنگ جهانی دوم مورد حمله هوایی قرار گرفت و به شهرت رسید؛ زیرا محل اقامت استالین در طول جنگ بوده است. اکنون نیز به عنوان سومین سیستم متروی زیرزمینی در جهان به شمار می رود. این ایستگاه ۳۳ متر زیر سطح آب قرار گرفته و به عنوان یکی از زیباترین ایستگاه‌های متروی جهان شناخته می‌شود. ستون های سالن این مترو با مرمرهای قرمز و استیل ضدزنگ تزئین شده اند و موزائیک های کف نمایی همچون کلسیا را به بینده القا می کنند.

۴- معبد غار مانند دامبولا – سریلانکا (Dambulla Cave Temple)

این بنا یکی از بزرگ ترین و پیچیده ترین معابد غارمانند در دنیا است که در سریلانکا قرار دارد. این معبد در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. گردشگران با بازدید از این غار ۲۲ قرن تاریخ را می توانند یکجا ببینند. در این جا ۱۵۰ مجسمه بودا و پادشاهان را می توانید، ببینید. یک مجسمه بزرگ بودا جلوی ورودی قرار دارد که نشان دهنده محل این سازه باشکوه است. معبد دامبولا که در بخش مرکزی کشور سریلانکا واقع شده است.

۵- آرامگاه فرعون اول – مصر (Tomb of Seti I)

با عجایب زیرزمینی جهان آشنا شوید +عکس

آرامگاه فرعون اول واقع در وادی پادشاهان به عنوان طولانی‌ترین، عمیق‌ترین و قابل‌توجه‌ترین مقبره جهان شناخته شده است. آرامگاه بزرگی که چشم اندازهای زیبایی دارد و گردشگران بسیاری را به سمت خود جلب می کند. این آرامگاه ۱۰۰×۱۳۶ متر اندازه دارد و دیوارهای آن با انواع نقاشی های دیواری پوشانده شده است و دارای چندین حجره است که همه آن‌ها به جز دو حجره حاوی تعدادی حجاری دست نخورده هستند.

حفاری های سال های اخیر نشان داده که این آرامگاه بزرگتر از چیزی است که پیش از این تصور می شد.

۶- شهر زیرزمینی درینکویو – ترکیه (Derinkuyu Undergound City)

این شهر زیرزمینی به عنوان پناهگاهی در قرن هشتم پیش از میلاد مسیح توسط اهالی هندی‌-اروپایی برای ۲۰ هزار نفر به همراه احشام و منبع غذایشان ساخته شده است. بعدها در قرن ششم پیش از میلاد مسیح این بنا گسترش یافت.

این شهر چند طبقه یکی از بزرگ‌ترین شهرها‌ی زیرزمینی استان نوشهیر است که دارای ۱۸ سطح خانه، انبارهای شراب، چرخ روغن‌گیری، کارگاه‌های آموزشی، تونل‌های هواکش، نقاط دسترسی به آب تازه و کلیسا برای دعا است.

۷- تونل سی‌یوچی، ویتنام (Cu Chi Tunnels)

تونل سی‌یوچی به طول ۱۲۱ کیلومتر یکی از جاذبه‌های توریستی است که بازدید ‌کنندگان را به سینه خیز رفتن در راهروهایش ترغیب می‌کند. از این تونل زیرزمینی به هم پیوسته در طول حمله تت در سال ۱۹۶۸ (جنگ ویتنام) به عنوان یک پایگاه عملیاتی برای ویت کنگ و همچنین یک سیستم نامه‌رسانی مخفی در حین نبرد و نیز یک مسیر تدارکات استفاده شده است.

بازدیدکنندگان می توانند تجربه واقعی از دوران جنگ را داشته باشند و از بخش های امن تونل به صورت سینه خیز عبور کنند، تله های کارگزاری شده را ببینند و حتی غذای معمولی که سربازان می خوردند را تست کنند.

۸- مقر امنیت ملی نوادا – لاس وگاس (Nevada National Security Site)

در ۲۲۱۳ کیلومتر مربع از کویر در فاصله ۱۰۵ کیلومتری از لاس وگاس، شهرهای ارواح خبیثه و یک زمین بایر که با آزمودن انفجارهای هسته ای نابود شده است، قرار دارد.

بقایای آزمایش های هسته ای در آن از زمان جنگ سرد تا دهه ۹۰ وجود دارند. اما زیر زمین حفره هایی وجود دارد که ناشی از اثرات جهنمی حدود ۸۲۸ آزمایش هسته ای است و شن و صخره هایی که شبیه حباب شیشه ای شده اند و قابل مشاهده نیستند مگر اینکه سقف بالای محل انفجار فرو بریزد. می توانید در موزه ملی آزمایش اتمی در تورهای عمومی یک ماهه درباره علم و تاریخ این مکان بیشتر بفهمید.

۹- دخمه مردگان پاریس (Les Catacombes de Paris)

زیر Montparnasse، شبکه ای ۳۲۲ کیلومتری از تونل های معدن سنگی مخوف و ساخته رومی ها وجود دارد. به طور شگفت انگیز و با مرتب سازی هنرمندانه ای، استخوان های بیش از ۶ میلیون از مردگان پاریسی شامل قربانیان انقلاب فرانسه و حتی شاید ماری آنتوانت در آن گنجانده شده است.

بد نیست بدانید از سال ۱۷۸۵ تا ۱۸۶۰ استخوان ها به خاطر بوی تعفن و آلودگی به این معادن برده شدند.

۱۰- ادینبرگ والتز – اسکاتلند (Edinburgh Vaults)

در خیابان Cowgate در شهر قدیمی ادینبرگ، در زیر پل جنوبی خیابان که دو طاق را به هم متصل می کند، یک دنیای زیرزمینی مخفی قرار دارد.

در قرن هجدهم این محل مکانی برای مغازه داران و تاجران مانند کفاشی و آهنگری بوده البته قبل از اینکه به یک مکان متروکه انواع فساد تبدیل شود. قتل، تجاوز، آزار و شکنجه کودکان توسط مردان شیطان صفت و حتی سوزاندن از جنایاتی بود که این مکان به روی خود دیده است و در حال حاضر یکی از معروفترین مناطق توریستی پر رفت و آمد بشمار می رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز