خبرگزاری کار ایران

سیاه‌چاله‌ها؛ هیولاهای کیهانی

سفری به درون سیاه‌چاله‌ها پس از سقوط

asdasd
کد خبر : ۶۹۷۳۸۲

سیاه‌چاله‌ها مکان‌هایی از فضا هستند که در آنجا کشش‌های گرانشی بسیار زیاد است به طوری که حتی نورها هم نمی‌توانند از آن عبور کنند.

به گزارش ایلنا، زمانی که ستاره بزرگی به داخل خود فروکش می‌کند و می‌میرد یک «نواختر» رخ می‌دهد و سیاه‌چاله‌ای را به وجود می‌آورد. نواختر انفجار ستاره‌ای است که در آن بخشی از ماده ستاره به فضا پرتاب می‌شود.

سیاه‌چاله‌ها پدیده‌های نجومی هستند که شاید از نظر برخی‌ها هیولاهای کیهانی وحشتناک به حساب بیایند اما این پدیده وحشتناک توجه بسیاری از دانشمندان را به خود جلب کرده است به طوری که آنها با تلاش و سختی‌های فراوان توانستند اطلاعاتی هرچند محدود را در این زمینه کسب کنند، علومی که خداوند در 14 قرن پیش در قرآن کریم به آن اشاره کرده است.

تئوری‌های زیادی درباره سرگذشت آنچه که درون سیاه‌چاله‌ها می‌افتد، وجود دارد البته فیزیکدانان هنوز پاسخ قطعی برای این پدیده عجیب ندارند.

براساس گزارش «اسکای آنتلسکوپ»، اگرشما روزی درون یک سیاه‌چاله سقوط کنید زنده نخواهید ماند زیرا پس از ورود به سیاه‌چاله وارد نقطه‌ بدون بازگشتی به نام «افق رویداد» می‌شوید. این مکان جایی است که گرانش بسیار زیادی دارد، به طوری که حتی نور نیز نمی‌تواند از آن عبور کند و اگر شما قصد فرار از سیاه چاله را دارید باید سرعتی فراتر از نور داشته باشید.

در ابتدا بدن شما شروع به کشیده شدن و درازتر شدن می‌کند مانند ماده لزجی که از تیوپ خمیردندان بیرون می‌آید و این ادامه دارد تا زمانی که از درون شکسته و از هم پاشیده و تبدیل به جریانی از ذره زیراتمی شوید؛ در نهایت آنچه که از شما باقی می‌ماند به سمت «تکینگی» می‌رود.

تکینگی مکانی در سیاه‌چاله است که تمام مواد را خرد می‌کند، برخی دانشمندان معتقدند که این نقطه از چگالی نامحدودی در مرکز سیاه‌چاله برخوردار است، یعنی تمام جرم سیاه‌چاله در یک نقطه بدون حجم جمع شده باشد. البته اینها تنها نظریه‌هایی است که تاکنون ارائه شده و در حال حاضر جواب قطعی برای آن وجود ندارد.

منبع: فارس

سفری به درون سیاه‌چاله‌ها پس از سقوط

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز