خبرگزاری کار ایران

دلایلی برای روزهای میوه‌ای!

asdasd
کد خبر : ۶۹۵۸۶۱

میوه به عنوان بخشی مهم از یک رژیم غذایی سالم در نظر گرفته می شود. در حقیقت، یک رژیم غذایی سرشار از میوه با طیف گسترده ای از فواید سلامت، از جمله کاهش خطر بسیاری از بیماری ها پیوند خورده است.

به گزارش ایلنا، میوه های تازه گزینه ای خوب برای صبحانه، میان وعده یا دسر هستند. بیشتر میوه ها مزه ای شیرین داشته و بی نیاز از پختن یا تدارک دیگر برای مصرف آماده هستند. در ادامه با برخی از بهترین میوه ها که می توانید به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید بیشتر آشنا می شویم.

آناناس

آناناس یک میوه گرمسیری با محتوای چشمگیر مواد مغذی است. یک فنجان آناناس می تواند 131 درصد از مقدار مصرف توصیه شده روزانه برای ویتامین C و 76 درصد از مقدار مصرف توصیه شده برای منگنز را تامین کند.

همچنین، آناناس حاوی بروملین است که این ترکیب آنزیمی به واسطه خواص ضد التهابی و توانایی گوارش پروتئین شناخته شده است.

آزمایش ها و مطالعات انجام شده روی حیوانات نشان داده اند که بروملین ممکن است به محافظت در برابر سرطان و رشد تومور نیز کمک کند.

دلایلی برای روزهای میوه‌ای!

 

بلوبری

بلوبری سرشار از فیبر، ویتامین C، ویتامین K و منگنز است. همچنین، این میوه منبع عالی برای آنتی اکسیدان ها محسوب می شود.

آنتی اکسیدان های موجود در بلوبری ممکن است خطر بیماری هایی مانند بیماری قلبی، دیابت، و آلزایمر را کاهش دهند.

افزون بر این، بلوبری به واسطه تاثیر مثبت خود بر سیستم ایمنی بدن انسان شناخته شده است. مصرف منظم بلوبری ممکن است به افزایش سلول های قاتل طبیعی در بدن کمک کند که این شرایط به محافظت در برابر استرس اکسیداتیو و عفونت های ویروسی کمک می کند.

همچنین، آنتی اکسیدان های موجود در بلوبری ممکن است اثر محافظتی بر مغز انسان داشته باشند. به عنوان مثال، مصرف بلوبری بهبود حافظه در افراد مسن را نشان داده است.

سیب

سیب از محبوب‌ترین میوه ها در جهان است و البته گزینه ای مغذی نیز محسوب می شود. سیب حاوی فیبر، ویتامین C، پتاسیم و ویتامین K است. همچنین، این میوه منبع خوبی برای ویتامین های B است.

مطالعات نشان داده اند که آنتی اکسیدان های موجود در سیب می توانند سلامت قلب را افزایش داده و خطر دیابت نوع 2، سرطان و بیماری آلزایمر را کاهش دهند.

همچنین، سیب منبع خوبی برای پکتین است. پکتین یک فیبر پروبیوتیک است که باکتری های خوب در روده را تغذیه کرده و به بهبود سلامت گوارش و متابولیک کمک می کند.

توت فرنگی

توت فرنگی سرشار از ویتامین C، منگنز، فولات و پتاسیم است. در مقایسه با میوه های دیگر، توت فرنگی از شاخص گلیسمی نسبتا پایین برخوردار است، از این رو، مصرف آن به افزایش ناگهانی قند خون منجر نمی شود.

توت فرنگی از ظرفیت آنتی اکسیدانی شگفت انگیزی سود می برد که خطر بیماری های مزمن را کاهش می دهد و همچنین به بهبود شرایط پوست و پیشگیری از بروز چین و چرک زودرس کمک می کند. برخی مطالعات نشان داده اند که مصرف توت فرنگی ممکن است به پیشگیری از سرطان و تشکیل تومور کمک کند.

هندوانه

هندوانه سرشار از ویتامین های A و C است. همچنین، این میوه منبع خوبی برای آنتی اکسیدان های مهم، از جمله لیکوپن، کاروتنوئیدها و کوکوربیتاسین E است. برخی از آنتی اکسیدان های هندوانه به واسطه آثار ضد سرطان خود مورد مطالعه قرار گرفته اند.

مصرف لیکوپن با کاهش خطر سرطان های دستگاه گوارش پیوند خورده است، در شرایطی که کوکوربیتاسین E ممکن است رشد تومور را مهار کند.

مصرف مواد غذایی سرشار از لیکوپن به واسطه توانایی آنها در کاهش کلسترول و فشار خون می تواند سلامت قلب را نیز بهبود ببخشد.

هندوانه گزینه ای عالی برای آبرسانی به بدن نیز محسوب می شود زیرا 92 درصد این میوه از آب تشکیل شده است که به همراه فیبر موجود در این میوه می تواند فواید سلامت مختلف، از جمله کمک به کاهش وزن را ارائه کند.

پرتقال

مصرف یک پرتقال اندازه متوسط مقدار قابل توجهی ویتامین C و پتاسیم را در اختیار بدن شما قرار می دهد. این میوه منبع خوبی برای ویتامین های B، از جمله تیامین و فولات نیز است.

ترکیب های گیاهی مانند فلاونوئیدها، کاروتنوئیدها و اسید سیتریک که در پرتقال وجود دارند، مسئول بسیاری از فواید سلامت این میوه هستند.

به عنوان مثال، اسید سیتریک ممکن است خطر تشکیل سنگ های کلیه را کاهش دهد.

محتوای ویتامین C و اسید سیتریک پرتقال می تواند به افزایش جذب آهن و پیشگیری از کم خونی (آنمی) کمک کند.

موز

موز سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف است و فواید سلامت شگفت انگیزی را ارائه می کند. موز از محتوای بالای پتاسیم سود می برد. یک موز اندازه متوسط می تواند 12 درصد از مقدار مصرف توصیه شده روزانه برای این ماده معدنی را تامین کند.

آرایش کربوهیدارتی موز نیز منحصر به فرد است. کربوهیدارت های موجود در موزهای سبز و نارس بیشتر از نشاسته مقاوم تشکیل شده که ممکن است به کنترل قند خون و احساس سیری کمک کنند.

همچنین، موز حاوی پکتین است که ممکن است کنترل قند خون و سلامت گوارش را بهبود ببخشد.

محتوای کربوهیدارت و مواد معدنی بالای موز، آن را به گزینه ای عالی برای مصرف و تامین انرژی پیش از ورزش تبدیل می کند.

انگور قرمز و بنفش

انگور سرشار از آنتی اکسیدان هاست که این میوه را به انتخابی سالم تبدیل می کنند.

آنتوسیانین ها و رزوراترول موجود در انگور توانایی کاهش التهاب را دارند.

مطالعات انجام شده روی حیوانات نیز نشان داده اند که ترکیب های گیاهی موجود در انگورها ممکن است به محافظت از قلب، چشم ها، مفاصل و مغز کمک کنند.

گیلاس

گیلاس سرشار از مواد مغذی به ویژه پتاسیم، فیبر و ویتامین C است.

این میوه حاوی آنتی اکسیدان ها، از جمله آنتوسیانین ها و کاروتنوئیدهاست که التهاب را کاهش می دهند و ممکن است به پیشگیری از برخی بیماری ها کمک کنند.

ملاتونین یکی دیگر از مواد مفید موجود در گیلاس است که می تواند فواید سلامت جالب توجهی را ارائه کند. ملاتونین هورمونی است که در خواب نقش دارد و ممکن است به درمان بی خوابی و اختلالات خواب دیگر کمک کند.

نتایج یک مطالعه نشان داد که محتوای ملاتونین در آب گیلاس ترش می تواند مدت زمان و کیفیت خواب را بهبود ببخشد.

منبع: عصر ایران

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز