خبرگزاری کار ایران

با بررسی رگهای خونی گردن؛

اسکنر مافوق صوت آلزایمر را ۱۰ سال زودتر تشخیص می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۷۳۹

محققان دانشگاه لندن موفق به تولید یک اسکنر مافوق صوت شده اند که با بررسی وضعیت رگ‌های خونی گردن انسان قادر به پیش‌بینی احتمال وقوع اختلالات شناختی و آلزایمر در افراد از ۱۰ سال قبل است.

به گزارش ایلنا به نقل از نیواطلس، مطالعه برای تولید چنین اسکنری از سال ۲۰۰۲ آغاز شد و با بررسی وضعیت سلامت بیش از ۳۰۰۰ داوطلب میانسال این اسکنر مافوق صوت تولید شد. اسکنر یادشده تنها با ۵ دقیقه حرکت بر روی رگ‌های خونی گردن و وضعیت شدت فشار حرکتی خون می تواند پیش بینی مذکور را انجام دهد.
 
تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد افرادی که جریان خون در رگ‌های آنها از شدت پالس بیشتری برخوردار است، ۵۰ درصد بیشتر احتمال دارد که تا یک دهه بعد با اختلال در توانایی‌های شناختی خود مواجه شوند.
 
در صورتی که افراد با مشکلاتی همچون چاقی، دیابت و شرایط قلبی نامناسب دست و پنجه نرم کنند، احتمال وقوع مشکلات شناختی و به خصوص آلزایمر در آنها باز هم بیشتر می‌شود.
 
قرار است تحقیقات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا بتوان این اسکنر را به دستگاه‌های ام آر آی هم اضافه کرد و از این طریق اطلاعات بیشتری در مورد بیماری‌های شناختی به دست آورد. البته هنوز برنامه ریزی خاصی برای تجاری سازی این دستگاه صورت نگرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز