خبرگزاری کار ایران

فقط 5 درصد کودکان آمریکایی فعالیت فیزیکی دارند

asdasd
کد خبر : ۶۸۹۰۲۰

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، تنها 5 درصد از کودکان آمریکایی به اندازه‌ای که کارشناسان توصیه می‌کنند فعالیت دارند.

به گزارش ایلنا به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، تنها 5 درصد از کودکان آمریکایی به اندازه‌ای که کارشناسان توصیه می‌کنند فعالیت دارند. 

براساس این تحقیق، حدود 50 درصد کودکان آمریکایی هیچ فعالیتی ندارند؛ حدود 45 درصد کمتر از 60 درصد میزان توصیه شده ورزش می‌کنند و تنها 5 درصد به اندازه‌ای که باید، تحرک دارند. 

کارشناسان سی‌دی‌سی به کودکان آمریکایی توصیه کرده‌اند، روزانه 60 دقیقه فعالیت فیزیکی داشته باشند و این میزان را به 420 دقیقه در هفته برسانند. 

چاق شدن در سن نوجوانی میتواند خطر ابتلا به برخی از مشکلات سلامتی مانند بیماریهای قلبی، بیماری کلیه، فشار خون بالا، دیابت و سکته را افزایش دهد.

این گزارش ضمن هشدار این موضوع که هر آژانسی که بر سلامت عمومی تمرکز دارد باید از بحران چاقی آگاهی داشته باشد، تأکید کرد: «چاقی با خطرات جدی سلامت همراه است و کودکان چاق در معرض ابتلا به بیماریهای کبدی، دیابت، کلسترول بالا و فشار خون بالا هستند».

پژوهشگران می‌گویند: این مطالعه نشان داد بچههایی که در طول یک روز 2-1 ساعت تلویزیون نگاه میکرده اند، احتمال چاقی و افزایش وزنشان حدود 47 درصد بیش از بچههایی بوده که کمتر از این مدت جلوی تلویزیون بودهاند و هرچه مدت استفاده از این وسیله بیشتر بوده احتمال چاقی بچه ها هم افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز