خبرگزاری کار ایران

نشانه های آلزایمر را بشناسید

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۲۴۵

این نشانه ها بیماری قرن را هشدار می دهند

به گزارش ایلنا، اولین نشانه آلزایمر که باید آن را جز علائم هشدار دهنده قرار دهید تغییرات حافظه است. از دست دادن حافظه زندگی روزمره را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این مورد شامل درخواست‌های مکرر برای دریافت همان اطلاعات، افزایش وابستگی به یادداشت‌های نوشته شده یا اعضای خانواده و از یاد بردن اتفاقات اخیر می‌شود.

چه چیزهایی نشانه تغییرات حافظه نیست؟ اینکه هر از گاهی فراموش کنید کلیدتان همراهتان هست یا نه.
 
از دست دادن حافظه معمولا اولین چیزی است که هنگام فکر کردن درباره بیماری آلزایمر به ذهن افراد می‌رسد. اما این بیماری علائم هشدار دهنده دیگری هم دارد که به همان اندازه مهم هستند.
 
انجام ندادن فعالیت‌های روزانه

بی تفاوتی، عدم علاقه و بریدن از افراد و فعالیت‌های مورد علاقه‌تان نشان دهنده بروز آلزایمر زودرس است. برای مثال دیگر برنامه‌های مورد علاقه‌تان را دنبال نمی‌کنید، با افراد خانواده و نوه‌هایتان وقت نمی‌گذرانید و کارهایی که به طور معمول انجام میدادید مانند بافتنی یا نجاری را کنار می‌گذارید. حتی ممکن است قرارهایتان با دوستانتان را هم کنسل کنید.
 
 
علائم آلزایمر

 
گم کردن زمان و مکان
 
یکی دیگر از علائم آلزایمر گم کردن زمان و مکان است. در این مورد برای شما این اتفاق می‌افتد که از خواب عمیق بیدار می‌شوید و نمی‌دانید کجا هستید یا روز و زمان را از یاد برده‌اید دچار سانحه گم کردگی مکان و زمان شده‌اید. اگر این اتفاق چندین و چند بار برای شما اتفاق بیفتد می‌تواند از علائم آلزایمر باشد. با زیاد شدن این اتفاق کم کم فراموش می‌کنید در چه فصل یا سالی هستید و گذشت زمان را از یاد می‌برید و احساس می‌کنید جوان‌تر هستید.

تغییرات بصری فضایی

تغییرات فضایی بصری یکی دیگر از علائم هشدار دهنده زوال عقل است این مورد شامل دشواری درک عمق و فاصله، شناخت چهره‌ها یا اشیاء آشنا و تفسیر تصاویری است که می‌بینید. فعالیت‌هایی از قبیل پیاده روی، حمام کردن، پیدا کردن راه خانه و یا خواندن کتاب ممکن است برای شما دشوارتر شود.

کاهش توانایی در برقراری ارتباط

ممکن است شما مدام برای پیدا کردن یک کلمه در ذهنتان تلاش کنید و در نهایت آن را پیدا نکنید و به جای آن کلمه از تعریف آن استفاده کنید. برای مثال ممکن است کلمه اجاق گاز یادتان نیاید و به جای آن بگویید چیزی که غذا را روی آن می‌پزیم. شاید شما همیشه یک نویسنده خوب بودید و اخیرا متوجه شده‌اید که نمی‌توانید کلماتتان را بر کاعذ منتقل کنید. تغییر در توانایی ارتباطات به عنوان یک نشانه هشدار دهنده از زوال عقل است.

چه چیزهایی نشان دهنده کاهش توانایی در برقراری ارتباط نیست؟ اینکه گاهی بعضی کلمه‌ها را به خاطر نیاورید.

منبع: رکنا

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز