خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان فضایی روسیه:

اشتباه انسانی دلیل سوراخ شدن ماژول ایستگاه فضایی بود

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۹۸۸

رئیس سازمان فضایی روسیه اعلام کرده ایجاد سوراخ در یکی از ماژول های ایستگاه فضایی بین المللی در نتیجه یک اشتباه انسانی بوده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپیس فلایت اینسایدر، هفته گذشته سوراخی در بدنه ماژول متعلق به روسیه در ایستگاه فضایی بین المللی خبر ساز شد. یکی از فضانوردان مجبور شد برای توقف موقف این نشت انگشت خود را روی سوراخ بگذارد.

حال آنکه دیمیری روگوزین مدیر Roscosmos به رسانه های روسی اعلام کرده این نشتی به دلیل اشتباه انسانی به وجود آمده است. شیوه رفع این مشکل نشان دهنده فقدان نظارت کافی سازمان فضایی روسیه است.

این سوراخ به طور موقت با نوار Kapton پوشیده شد که سرعت نشت فشار را کند کرد و پس از آن با یک ماده روزن گیر پوشانده شد که از اپوکسی ساخته شده بود.

هرچند این مشکل در ایستگاه فضایی بین اللمی حل شد، اما کمیته ای در زمین برای تحقیق در این باره تشکیل شد. برخی کارشناسان تخمین می زدند این سوراخ در نتیجه برخورد یک شهاب سنگ کوچک به وجود آمده باشد. اما روگوزین خلاف این موضوع را به رسانه ها اعلام کرده است.

او در این باره گفت: ما مشغول بررسی تمام نظریه ها هستیم. نظریه برخورد شهاب سنگ رد شده زیرا بدنه این کشتی فضایی از داخل دچار مشکل شده است. اما هنوز به طور دقیق نمی توان در این باره اظهار نظر کرد.

به گفته او به نظر می رسد این سوراخ به دلیل لغزش دست یک کارگر ایجاد شده و در نتیجه یک اشتباه تکنولوژیکی یک متخصص بوده است.

 وی در این باره افزود: این مشکل توسط انسان ایجاد شده و نشانه هایی از یک مته وجود دارد که روی سطح لغزیده است. ما هیچ نظریه ای را رد نمی کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز