خبرگزاری کار ایران

آلودگی هوا باعث اختلالات شناختی در افراد مسن می شود

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۹۸۷

نتایج یک بررسی تازه نشان می دهد که تشدید آلودگی هوا باعث اختلالات شناختی در افراد و به خصوص کهنسالان می شود.

به گزارش ایلنا به نقل از تک تایمز، آلودگی هوا بیشتر از حد تصور قبلی می تواند برای انسان ها خسارت بار باشد. نتایج یک بررسی تازه نشان می دهد که تشدید آلودگی هوا باعث اختلالات شناختی در افراد و به خصوص کهنسالان می شود.

 یافته های پژوهشگران دانشگاه های پکن و ییل که با تحقیق از 50 هزار نفر در سال های 2010 و 2014 صورت گرفته نشان می دهد بین کاهش کیفیت هوا و کاهش توانایی های شناختی افراد رابطه مستقیم وجود دارد.

بر همین اساس هر چه هوای محل زندگی و کار افراد بیشتر آلوده شود، توانایی افراد برای شناخت محیط اطراف و همین طور قدرت حافظه و توانایی آنان در حوزه ریاضیات بیشتر کاهش می یابد. اما میزان خسارت وارده به مردان مسن و مردانی که سطح تحصیلات پایینی دارند، بیشتر از دیگران است.

از جمله مشکلات مهمی که تشدید الودگی هوا به همراه می آورد، دشواری تمرکز بر روی مسائل مختلف علمی و حتی امور روزمره است. این مشکلات تا بدان حد جدی است که می تواند اقتصاد کشورهایی که به طور مرتب با پدیده وارونگی هوا و تشدید آلاینده های زیست محیطی به خصوص در فصول سرد سال مواجه هستند را به مخاطره بیندازد.

از جمله مشکلات خاص افراد مسن به همین دلیل، می توان به سخت تر شدن تصمیم گیری صحیح توسط این افراد و افزایش چالش های مربوط به برنامه ریزی اشاره کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز