خبرگزاری کار ایران

ویتامین E برای سلامت مو مفید است؟

asdasd
کد خبر : ۶۵۹۸۵۲

برخی از افراد معتقدند که ویتامین E تاثیرات مثبتی بر سلامت موها دارد هرچند لازم است این باور در مطالعات بیشتری مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، ویتامین E از جمله ویتامین‌های محلول در چربی است که می‌توان نیاز بدن به آن را از طریق منابع غذایی یا مصرف مکمل‌ها تامین کرد. مطالعاتی در مورد تاثیر این ویتامین بر سلامت موها انجام گرفته که برخی از آن‌ها تایید کننده این ادعا بوده است.

در بیشتر ادعاهای مربوط به تاثیر این ویتامین بر سلامت موها بر خاصیت آنتی اکسیدان آن تاکید شده است که آسیب دیدن سلول‌ها را کاهش داده و سلامت موها را بهبود می‌دهد. همچنین این باور وجود دارد آنتی اکسیدان موجود در ویتامین E میزان رادیکال‌های آزاد را که به فولیکول مو آسیب می‌زند کاهش می‌دهد.

همچنین این ادعا مطرح است که ویتامین E از ریزش موها جلوگیری می‌کند. در مطالعه‌ای که روی 38 نفر که دچار عارضه ریزش مو بودند انجام گرفت، مشخص شد یکی از ترکیب‌های موجود در این ویتامین رشد موها را افزاش می‌دهد.

از دیگر باورهای موجود در مورد تاثیر مثبت ویتامین E بر سلامت موها می‌توان به خاصیت این ویتامین در براق شدن موها اشاره کرد.

درصورتی که ادعای تاثیر مثبت ویتامین E بر سلامت موها صحیح باشد می‌توان با گنجاندن خوراکی‌هایی از قبیل سبزیجات برگ‌دار، خشکبار و روغن‌های گیاهی در رژیم غذایی یا استفاده از شامپوهای حاوی این ویتامین از خواص آن بهره گرفت.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز