خبرگزاری کار ایران

بلندترین ساختمان اروپا در سن پطرزبورگ افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۳۴۲

ساختمان 87 طبقه مرکز لاختا در شهر سن پطرزبورگ روسیه به زودی به عنوان بلندترین ساختمان در قاره اروپا افتتاح می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از نیواطلس، ساختمان 87 طبقه مرکز لاختا در شهر سن پطرزبورگ روسیه به زودی به عنوان بلندترین ساختمان در قاره اروپا افتتاح می‌شود.
 
طراحی، ساخت و تکمیل این ساختمان حدود شش سال به طول انجامیده است. این آسمان خراش بلند 462 متر ارتفاع دارد و سیزدهمین ساختمان بلند جهان محسوب می‌شود.
 
در کنار این آسمان خراش اماکن عمومی مختلفی ایجاد شده که از جمله آنها می‌توان به یک آمفی تئاتر با ظرفیت 2000 صندلی، فواره‌های آبی و یک مسیر ماسه‌ای برای حرکت عابران پیاده اشاره کرد.
 
در حال حاضر فرایند طراحی داخلی و نازک کاری این ساختمان مراحل پایانی خود را طی می‌کند. برای تکمیل این ساختمان 20 هزار نفر از 18 کشور با یکدیگر همکاری کرده‌اند و برای ایجاد فونداسیون این ساختمان 49 ساعت بتون‌ریزی بی‌وقفه صورت گرفته است.
 
برای ساخت این آسمان خراش از 16505 قطعه شیشه نیز استفاده شده است. برای مشاهده محیط اطراف این ساختمان نیز در ارتفاع 357 پایی بخشی مجزا در نظر گرفته شده است. یک رستوران با نمای 360 درجه نیز در این ساختمان وجود دارد. قرار است تعداد زیادی از کارکنان شرکت روزی گازپروم در این ساختمان ساکن شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز