خبرگزاری کار ایران

دانشمندان اعلام کردند:

هشدار به مصرف آب گرم بطری‌های پلاستیکی

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۵۲۶

محققان درباره نگهداری بطری‌های آب در محیط گرم به مدت طولانی هشدار دادند.

به گزارش ایلنا، دانشمندان اعلام کردند که آب بطری‌های پلاستیکی که برای مدتی طولانی در یک محیط گرم بوده‌اند، می‌تواند برای سلامت انسان خطرناک باشد.

براساس گزارش «ساینس آلرت»، یک گروه تحقیقاتی آزمایشی را بر روی 16 نوع آب معدنی از شرکت‌های مختلف انجام داد. آنها آب معدنی‌ها را در دمای 158 درجه فارنهایت (70 درجه سلسیوس) به مدت چهار هفته نگهداری کردند و  پس از گذشت چهار هفته مشاهده کردند که آنتیموان و بیسفنول آ ( ماده شیمیایی به کاربرده شده در ساخت بطری‌های پلاستیکی) درون آب افزایش پیدا کرده است.
 
بطری های پلاستیکی آب معدنی از پلی اتیلن ترفتالات ساخته شده‌اند. وقتی گرم شوند دو ماده شیمیایی آنتیموان و بیسفنول آ که به بی‌پی‌ای معروف است را آزاد می‌کنند.
 
طبق گفته سازمان بین المللی تحقیقات سرطان، آنتیموان، عنصری سرطان زا است.
 
این تحقیقات نشان داد: در آن چهار هفته، هرچه دمای بطری ها بیشتر می‌شد، میزان آنتیموان و بیسفنول آ هم افزایش می‌یافت.

محققان درباره نگهداری بطری های آب در محیط گرم به مدت طولانی (چند هفته) و نگهداری آن‌ها درون ماشین در روزهای گرم تابستان هشدار دادند.

منبع: فارس

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز