خبرگزاری کار ایران

مادران باردار بخوانند؛

مصرف لوازم آرایشی و خطرات در کمین جنین

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۴۶۴

محققان با بررسی محصولات آرایشی بهداشتی پی بردند که این محصولات به دلیل وجود برخی مواد شیمیایی خطرات مرگباری برای جنین به همراه دارد.

به گزارش ایلنا، کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند بیش از ۵۰ ماده شیمیایی مختلف در خون مادران باردار وجود دارد که می‌تواند سبب نقص عضو مادرزادی در نوزادان، اختلال در رشد جنین در رحم مادر و نیز بزرگ شدن سینه‌ها در نوزادان پسر شود.

از جمله مواد شیمیایی مضر که برتعادل هورمون‌های بدن مادران باردار اثر می‌گذارد می‌توان انواع پارابن و تریکلوزان را نام برد، این مواد شیمیایی به ویژه بر جنین پسر اثر مخرب‌تری دارند و می‌توانند سبب افزایش اندازه سینه در آنها شوند.
 
از پارابن‌ها به میزان بسیار زیاد در محصول‌های آرایشی بهداشتی استفاده می‌شود، این ماده برای جلوگیری ازخراب شدن این محصول‌ها کاربرد دارد.
 
کارشناسان هشدار می‌دهند پاربن‌ها می‌توانند سبب ابتلای افراد به سرطان و نیز افزایش وزن شوند، پاربن با تقلید اثر استروژن دربدن می‌تواند سبب کاهش توده عضلانی دربدن افراد شود.
 
ماده شیمیایی دیگر، بیسفنول، می‌تواند سبب ابتلای افراد به اوتیسم، بیش فعالی و اختلال درعملکرد هورمون تیروئید شود و درنهایت ماده شیمیایی تریکلوزان باعث افت سلامت قلب می‌شود. این ماده درتولید خمیر دندان، شوینده‌های بدن و صابون‌های ضد باکتری کاربرد دارد.
 
ازجمله دیگر کاربرد‌های ماده شیمیایی استفاده از آن درپوشش خوراکی‌های کنسرو شده است که می‌تواند سبب آسیب و دگرگونی درباکتری‌های روده و ابتلا به کولیت شود.
 
کارشناسان میگویند: استفاده از مواد شیمیایی در بسیاری از صنایع باید محدود شود تا از ابتلای کودکان به بیماری‌های مختلف جلوگیری شود.
 
همچنین مادران باردار نیز از استفاده بیش از اندازه از وسایل پلاستیکی یا شیمیایی خودداری کنند تا سلامت جنین خود را تضمین کنند.

منبع: صدا و سیما

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز