خبرگزاری کار ایران

پرسه مرگ در سواحل خزر

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۰۸۰

چه بسیار مادرانی که با گذشت سال‌های طولانی از مرگ فرزندانشان در سواحل خزر، هنوز هم وقتی پا به ماسه‌های نرم می‌گذارند، از یادآوری این مصیبت کامشان تلخ می‌شود.

به گزارش ایلنا،حسین خانی در روزنامه ایران نوشت: مرگ در سواحل و رودخانه‌های مازندران پرسه می‌زند. قربانیانش شناگران و افرادی هستند که بی‌توجه به هشدارهای منجیان غریق ومسئولان تن به آب می‌زنند تا در این گرمای داغ و سوزان تابستان، خنکای آب را به کالبد خود هدیه کنند غافل از اینکه عفریت مرگ تله‌های بسیاری بر سر راهشان نشانده است. خانواده‌های زیادی هر ساله با شروع فصل تابستان راهی سواحل دریا می‌شوند برخی نیز در همین ایام از یادآوری عزیزی که دریا از آنها گرفته غمگین می‌شوند.

چه بسیار مادرانی که با گذشت سال‌های طولانی از مرگ فرزندانشان در سواحل خزر، هنوز هم وقتی پا به ماسه‌های نرم می‌گذارند، از یادآوری این مصیبت کامشان تلخ می‌شود.مسئولان همواره بر این نکته تأکید دارند که قربانیان دریا اغلب غیربومی‌هایی هستند که خارج از طرح سالمسازی دریا برای شنا وارد آب شده‌اند اما برابر آمارهای موجود طی 58 روز گذشته که از آغاز این طرح می‌گذرد در سواحل مازندران بیش از 11 نفر جان خود را در میان امواج خروشان خزر از دست داده‌اند که از این میان تقریباً نیمی از آنها ساکنان بومی هستند.

در سواحل استان گیلان نیز وضعیت به همین منوال پیش می‌رود و درصد بالایی از افراد غرق شده را ساکنان بومی منطقه تشکیل می‌دهند. همین چند روز قبل بود که 5 پسر نوجوان در سواحل چمخاله استان گیلان تن به آب زدند و سه نفرشان غرق شدند.بیش از هزارو344 نفر از افرادی نیز که در میان امواج خزر گرفتار آمده و در آستانه غرق شدن بودند از سوی نیروهای امدادی نجات یافتند که در میان آنها 335 نفر زن و بقیه مرد بودند. آمار قربانیان امسال سواحل مازندران نشان می‌دهد همگی مرد بوده‌اند.در این حال شهرستان بابلسر با 5 غریق در صدر آمار قرار دارد و بیشترین حادثه نیز در روزهای پنجشنبه بین ساعت 3تا 5 عصر رخ داده است.طرح سالمسازی دریا با هدف حفاظت از امنیت شناگران و استقرار ناجیان غریق در سواحل مازندرانی دریای خزر از اول خرداد امسال به اجرا گذاشته شد.

امسال بر اساس اعلام دبیر ستاد ساماندهی دریای خزر در مازندران، 350 نقطه حادثه خیز در سواحل مازندرانی دریای خزر برای جلوگیری از شنا با تابلوی «شنا ممنوع» نشانه‌گذاری شده است.سال گذشته حدود 50 نفر در سواحل دریای خزر در مازندران جان خود را از دست دادند که افزون بر 95 درصد آنان مسافران تابستانی بودند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز