خبرگزاری کار ایران

کمپین Letherwork در اعتراض به آزار جنسی خبرنگاران در جام ٢٠١٨

asdasd
کد خبر : ۶۴۴۲۱۴

آزار و اذیت جنسی شماری از خبرنگاران زن رسانه‌های ورزشی حاضر در جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه سبب شد تا برخی از خبرنگارانی که در طول برگزاری رقابت‌ها مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفتند، به این موضوع به صورت اینترنتی با انتشار فایل‌های ویدویی اعتراض کنند.

به گزارش ایلنا، در سال‌های اخیر تماس‌های جنسی ناخواسته طرفداران تیم‌های ورزشی با خبرنگاران زن حاضر در ورزشگاه‌ها در عین پخش مستقیم گزارش و چه در حاشیه رقابت‌ها افزایش قابل توجهی داشته و با توجه به اعتراض کمیته‌های حامی حقوق زنان در عرصه ورزش اما مسئولان برگزاری مهمترین رقابت‌های ورزشی مثل المپیک و جام جهانی، به این چالش‌های مربوطه حقوق شهروندی خبرنگاران زن واکنش جدی نشان نداده‌اند.

آزار جنسی خبرنگاران زن در جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه بسیار بود به گونه‌ای که ۵۲ خبرنگار ورزشی زن برزیلی ازجمله چهره‌های مطرحی مثل: ernanda Gentil و Carol Barcello پیش‌تر با انتشار کمپینی در اینستاگرام، نسبت به روند فزاینده اذیت‌های جنسی از سوی تماشاگران و عدم واکنش مسئولانه پلیس انتقاد کردند. انتشار فایل ویدیویی نشان‌دهنده مصداق‌های آزار جنسی خبرنگاران زن سوئدی، برزیلی، فرانسوی و امثالهم از سوی تماشاگران رقابت‌های ورزشی چند ‌سال گذشته بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها پیدا کرده است.

کمپین اینستاگرامی که گزارشگران ورزشی زن قربانی سوءاستفاده جنسی در ایونت‌های ورزشی به راه انداخته‌اند، تحت هشتگ letherwork   بوده و تا کنون میلیون‌ها بار دیده شده و با استقبال حامیان حقوق زنان خبرنگار مواجه شده است. در فایل‌های ویدیویی که خبرنگاران زن از رقابت‌های ورزشی به‌خصوص جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه منتشر کرده‌اند، نشان می‌دهد که آنها در حین پخش مستقیم گزارش‌های خود، با تماس‌های جنسی و حتی در آغوش گرفته‌شدن توسط برخی از تماشاگران تیم‌های ورزشی مواجه شده و این روند مخل کار رسانه‌ای و آرامش فکری آنها برای انتشار گزارشات لحظه‌ای از پوشش رقابت‌های ورزشی شده است.

منبع: شهروند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز