خبرگزاری کار ایران

آسان آشپزی کنید؛

کیک بستنی با تزئین توت فرنگی

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۵۳۹

کیک بستنی خانگی یک دسر خوشمزه برای روزهای گرم سال است

به گزارش ایلنا، کیک بستنی خانگی یک دسر خوشمزه برای روزهای گرم سال است.

مواد لازم
 
یک بسته بیسکویت شکلاتی کرم دار
 
سه تا چهار قاشق غذاخوری روغن نارگیل
 
دو بسته بستنی وانیلی
 
دو بسته بستنی شکلاتی
 
یک بسته خامه نارگیلی هم زده شده
 
سس شکلات
 
ده تا دوازده عدد توت فرنگی
 
طرز تهیه
 
بیسکویت‌ها را درون غذاساز بریزید و و دستگاه را روشن کنید و اجازه دهید تا بیسکوییت‌ها کاملا خرد شود. بعد از اینکه بیسکوییت‌ها کاملا خرد و یک اندازه شدند روغن نارگیل آب شده را به آن اضافه کنید و دوباره دستگاه را روشن کنید تا خوب با بیسکوییت‌ها مخلوط شود.

یک قالب کمربندی با قطر ۲۳ سانتی متر را انتخاب کنید و کف آن را با کاغذ روغنی بپوشانید. یک سوم فنجان از بیسکوییت خرد شده را جدا کنید و باقی آن را درون قالب بریزید. با یک کاردک بیسکوییت‌ها را کاملا فشرده کنید و سطح روی آن را صاف کنید و در آخر قالب را برای نیم ساعت در فریزر قرار دهید.

طی مدتی که قالب درون فریزر است یک بسته بستنی شکلاتی را از فریزر خارج کنید و در دمای اتاق قرار دهید تا نرم شود.

بعد از گذشت نیم ساعت و نرم شدن بستنی شکلاتی که از فریزر خارج کردید ۵ اسکوپ از آن را بردارید و روی لایه بیسکوییت بگذارید. به این نکته توجه کنید که بستنی نباید کاملا آب شده باشد. بستنی را با چنگال روی سطح بیسکوییت پخش کنید تا صاف شود. حواستان باشد لایه بیشکوییتی‌تان خیلی شل نشود. در مرحله بعد، دوباره قالب را به فریزر منتقل کنید و به مدت نیم ساعت آن را همان جا قرار دهید. در این حین بستنی وانیلی را خارج کنید و در دمای اتاق قرار داده تا نرم شود و همانند مرحله پیش کارها را تکرار کنید.
 
سپس لایه سوم و چهارم را نیز به همین ترتیب روی آن قرار دهید و در آخر بیسکوییت‌های خرد شده باقی مانده را روی آن بریزید. کیکی بستنی‌تان را برای یک شب درون فریزر قرار دهید تا خوب خود را بگیرد و سفت شود. روی کیکتان را با فویل بپوشانید تا سرما آن را خراب نکند.
 
بعد از اینکه مطئن شدید بستنی‌تان کاملا خود را گرفته و سفت شده می‌توانید آن را سرو کنید و از طعم خوب آن لذت ببرید.

منبع: رکنا
 
 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز