خبرگزاری کار ایران

8 علت بدن درد را بشناسیم

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۳۱۴

بدن درد نشانه رایج بیماری‌ها و شرایط زیادی است که 8 علت آن را خواهیم شناخت.

 به گزارش ایلنا، برخی فعالیت های روزمره زندگی مانند ایستادن، راه رفتن یا ورزش کردن به مدت طولانی باعث بدن درد می شوند.

در این شرایط با به کمی استراحت و درمان خانگی بدن درد بهبود پیدا می‌کند. اما برخی بدن دردها به ویژه زمانی که مدت زیادی طول می کشند، نشان باعث بروز مشکل است. در این موارد لازم است پزشک با ارائه برنامه درمانی طولانی مدت کمک کند تا بدن درد و علائم مربوط به آن را برطرف شود.علت بدن درد چیست؟

 استرس

زمان استرس، سیستم ایمنی بدن نمی‌تواند به خوبی همیشه با عفونت و بیماری مبارزه کند. این مسئله باعث بدن درد می‌شود .

بالا رفتن غیرطبیعی ضربان قلب، افزایش فشار خون، گرگرفتگی یا عرق سرد، لرز غیرطبیعی بدن، سردرد، مانند سردرد تنشی یا میگرن از علائم استرس است.

کم آب شدن بدن

آب یکی از ترکیبات ضروری برای عملکردهای سالم و معمول بدن محسوب می شود. وقتی بدن کم آب می‌شود فرایندها مهم از جمله نفس کشیدن و هضم غذا به درستی انجام نمی‌شوند.

ادرار تیره، سرگیجه یا عدم تعادل، خستگی مفرط، تشنگی زیاد از عوامل کم آبی بدن است.

کم خوابی

کم خوابی بر روی سلامت کل بدن تاثیر می‌گذارد. بدون خواب بدن زمان برای استراحت و دریافت انرژی و انجام فرایندهای ضروری ندارد. این کمبود انرژی باعث بدن درد می شود.

گیجی یا عدم تعادل، خوابیدن در طول روز بدون اینکه قابل کنترل باشد، مشکل در فهم صحبت‌های دیگران یا مطالبی که می خوانید، مشکل در صحبت کردن و در به خاطر آوردن مسائل از جمله علت‌های کم خوابی است.

آنفولانزا

سرماخوردگی و آنفولانزا هر دو عفونت های وریدی هستند که باعث التهاب می‌شوند. التهاب به ویژه در گلو، قفسه سینه و ریه‌ها، منجر به درد می‌شود.

گلو درد، گرفتگی صدا، عطسه یا سرفه، مخاط غلیظ و رنگی و سردرد یا گوش درد از عوامل ابتلا به بیماری انفولانزا است.

کم خونی

کم خونی زمانی رخ می‌دهد که بدن به اندازه کافی گلبول قرمز ندارد، بنابراین بافت‌های بدن نمی‌توانند اکسیژن کافی دریافت کنند. بر اثر کم خونی بسیاری از بخش‌های بدن دچار خستگی می‌شوند.

نشانه های کم خونی: خستگی، ضربان قلب نامنظم، سرگیجه یا عدم تعادل، سر درد یا درد قفسه سینه، سرد شدن دست ها یا پاها و رنگ پریدگی پوست است.

کم خونی علل زیادی دارد. اگر آهن، فولات یا ویتامین B۱۲ به اندازه کافی در سیستم بدنی تان نباشد، برای جبران این کمبود بهتر است مکمل مصرف کنید.

 کمبود ویتامین D

کمبود کلسیم در خون یا هیپوکلسمی زمانی رخ می‌دهد که بدن دچار کمبود ویتامین D می‌شود، بسیاری از اندام‌های مهم بدن، مانند کلیه‌ها و عضلات، برای عملکرد درست به کلسیم احتیاج دارند. استخوان‌ها نیز برای سالم ماندن کلسیم احتیاج دارند. بدون ویتامینD کافی که به جذب کلسیم کمک می‌کند، در اندام‌ها و استخوان‌ها درد احساس می‌شود.

دیگر نشانه‌های کمبود ویتامینD، گرفتگی‌های بدن، اسپاسم عضلات، سرگیجه، بی‌حسی و تشنج است.

پنومونی یا ذات الریه

ذات الریه عفونت ریه است که بر روی تمام سیستم تنفسی تاثیر می‌گذارد و منجر به بروز مشکل تنفسی، تعریق و دیگر مشکلات مهم می‌شود. در این بیماری بدن نمی‌تواند اکسیژن کافی دریافت کند تا سلامت سلول‌های قرمز خون و بافت های بدن را حفظ کند. این مسئله منجر به بروز درد در تمام قسمت های بدن می‌شود.

سرفه، درد قفسه سینه، خستگی، تهوع، استفراغ، اسهال، تنگی نفس، گرگرفتگی و عرق سرد و تب از دیگر علائم بیماری ذات الریه است.
 
مولتیپل اسکلروزیس یا ام اس

ام اس یک بیماری خود ایمنی است. این بیماری مربوط به سیستم عصبی مرکزی می‌شود و در آن بافت اطراف سلول‌های عصبی، (مایلین) به خاطر التهاب مداوم تخریب می‌شود. این آسیب توانایی سیستم عصبی برای انتقال درست احساسات را مختل می کند. در نتیجه احساس درد، سوزن سوزن شدن یا بروز دیگر احساسات غیر طبیعی می شود.

دیگر نشانه های ام اس شامل: ضعف، خستگی مفرط، تاری دید، نابینایی موقت یا دائم که معمولا تنها در یک چشم بروز می کند و مشکل در راه رفتن یا حفظ تعادل است.

منبع: صداوسیما

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز