خبرگزاری کار ایران

شرکت بی ای ای سیستمز خبرداد؛

تولید نفربر مقاوم در برابر هرگونه بمب و خمپاره

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۰۰۱

شرکت بی ای ای سیستمز از تولید نفربر نظامی پیشرفته ای خبر داده که در برابر انفجار، انواع مین و دیگر سلاح های تخریبی مقاومت خوبی دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از نیواطلس، این شرکت با همراهی Iveco Defence قراردادی 198 میلیون دلاری با ارتش آمریکا به منظور ساخت و تحویل این نفربرها منعقد کرده است. در مرحله اول 30 نفر بر از این دست تحویل ارتش آمریکا میشود.

نفربرهای یاد شده نفربرهای رزمی دوزیست یا Amphibious Combat Vehicles (ACV) نام دارند و علاوه بر روی زمین در دریا هم برای انتقال نفرات به کشتیهای جنگی قابل استفاده هستند.

قرار است در صورت رضایت از عملکرد این نفربرها در نهایت قراردادی به ارزش 1.2 میلیارد دلار میان ارتش و شرکتهای یادشده به منظور تحویل 204 نفربر از این نوع منعقد شود.

نفربر دریایی زمینی یادشده میتواند حداکثر 13 تفنگ دار را در درون خود جای دهد و در برابر انواع انفجار در اطراف خود مقاوم است. مقاومت در برابر مینهای زمینی، بمبهای کنار جادهای، خمپارهها و سلاحهای جنگی مختلف و انفجارهای گرمایی از جمله مزایای این نفربرهاست.

بر روی این نفربر سیستم اطفای حریق و سیستم محافظت در برابر انفجار نیز نصب شده است. این نفربر دارای هشت چرخ بوده و از موتور شش سیلندر برقی با قدرت 522 کیلووات برخوردار است. وزن نفربر یادشده بیش از 30 هزار کیلوگرم است و می تواند بار و نفرات را به مجموع وزن 3300 کیلوگرم حمل کند. حداکثر سرعت این نفربر 105 کیلومتر در ساعت بر روی خشکی و 11 کیلومتر در ساعت در دریا است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز