خبرگزاری کار ایران

درمان ایمپلنت محدود به سن خاصی نیست

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۷۳۹

درمان ایمپلنت دندانی برای برطرف کردن مشکلات مربوط به سلامت دهان و دندان مورد توجه افراد با سنین مختلف قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا، بیژن موحدیان، مسئول کمیته علمی چهارمین گنکره ایمپلنت اصفهان در آستانه برگزاری کنگره با اشاره به اینکه درمان ایمپلنت دندانی در سال‌های اخیر تحولی گسترده در درمان دندانپزشکی ایجاد کرده است، گفت: موضوع سلامت دهان و دندان ابعاد وسیعی دارد که در چهارمین گنکره ایمپلنت اصفهان با حضور اساتید و متخصصان برگزار خواهد شد .
 
این متخصص جراحی دهان، فک و‌صورت خاطر نشان کرد: ایمپلنت دندانی از جنس تیتانیوم و آلیاژهای آن است که جایگزین ریشه از دست رفته می‌شود ، بدون آنکه نیاز به تراش دندان‌های مجاور (پروتز ثابت ) و یا مشکلات استفاده از دندان های متحرک (مثل لقی ، صدمه به بافت نرم و سخت دندان مجاور و ... ) داشته باشد.
 
فلوشیپ مهندسی بافت و ایمپلنت خاطرنشان کرد: درمان ایمپلنت را می‌توان به چهار مرحله تقسیم کرد که عبارتند از برنامه‌ریزی درمان، جای گذاری ایمپلنت، جای گذاری روکش و نگهداری و مراقبت ای بهداشتی.
 
این متخصص افزود: دندانپزشک بعد از مشاهده عکس رادیوگرافی افراد، قالب دهان را می گیرد تا جای هر یک از ایمپلنت‌ها را مشخص کند. گاهی لازم است بافت لثه یا استخوان جهت جای گذاری آماده شود. سپس ایمپلنت در استخوان کار گذاشته می‌شود و باید به آن زمان داد تا با استخوان یکی شود و آنگاه روکش را بر روی آن قرار می‌دهند.

چه عواملی شانس درمانی ایمپلنت‌ها را کاهش می‌دهد؟

وی توصیه کرد: توجه داشته باشید که برخی مشکلات پزشکی کنترل نشده ممکن است شانس درمانی ایمپلنت‌های دندانی را کاهش دهند. بنابراین قبل از شروع درمان باید تاریخچه پزشکی خود را با جراح خود به طور کامل در میان بگذارید. نتیجه درمان، رابطه مستقیم با وضعیت فیزیکی هر متقاضی دارد و ممکن است نتیجه متفاوتی برای دو شخص متقاضی داشته باشد. تنها دندانپزشک متخصص می‌تواند بهترین برنامه درمانی را به شما پیشنهاد دهد.
 
مدیر گروه جراحی دهان، فک و صورت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان کرد: مهمترین نقش افراد در صورت انجام ایمپلنت، رعایت بهداشت است که در نتیجه کار بسیار موثر است. بهداشت دهان و دندان در دوره کار گذاری ایمپلنت بسیار مهم است. مراقبت صحیح و توصیه‌های دندانپزشک بعد از درمان در رابطه با نحوه استفاده از مسواک و نخ دندان در ناحیه ایمپلنت می توانند رضایت افراد را به صورت مادام العمر فراهم کند.
 
موحدیان در پاسخ به این پرسش که " آیا درمان ایمپلنت دندانی محدود به سن خاصی است" ، خاطرنشان کرد: درمان ایمپلنت دندانی زمانی که فرد از نظر رشد فکی کامل شده باشد و دندان‌های دائمی آن رویش کامل کرده باشند و به سطح جونده رسیده باشند ، می‌تواند صورت گیرد و ربطی به سن شناسنامه‌ای فرد ندارد و هر فردی که شرایط فوق را داشته باشد درمان می تواند در آن آغاز شود.

این درمان برای افراد مسن که امکان جراحی داشته باشند هم محدودیتی ندارد پس هر فرد بالغی که تصمیم برای درمان بگیرد ، با در نظر گرفتن شرایط ، می‌تواند از فواید این درمان سود ببرد.
 
وی  تصریح کرد: در صورت نیاز به انجام ایمپلنت دندانی حتما از دندانپزشک خود بخواهید که مزایا و اثرات آن را بطور کامل برایتان توضیح دهد تا بتوانید تصمیم بگیرید که ایمپلنت، درمانی راه حل مناسبی برای جایگزینی دندان از دست رفته شما است یا خیر.
 
گفتنی است؛ چهارمین گنکره ایمپلنت اصفهان در تاریخ 3 الی 5 مرداد ماه 1397 در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز