خبرگزاری کار ایران

لزوم مصرف موادغذایی فیبردار در ماه رمضان

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۶۷۶

مدیر یک مرکز تحقیقاتی و درمانی دیابت مصرف بی‌رویه انواع غذاهای چرب، ‌پرنمک و شیرینی را از مشکلات جدی رفتار غذایی در ماه رمضان عنوان کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آرمان، مدیر مرکز تحقیقاتی و درمانی دیابت استان یزد با بیان اینکه ساعت غذاخوردن ماه رمضان و تنوع غذایی این ماه باید در طول سال هم رعایت شود، گفت: یک ساعت‌ونیم بعد از بیدارشدن بهترین زمان برای مصرف کردن سحری و سه ساعت قبل از خواب بهترین زمان برای صرف شام است.

سیدمحمدرضا آقایی میبدی با بیان اینکه روزه‌داری با رعایت آداب و رفتار غذایی مناسب برای تمام افراد جامعه مفید است،‌ اظهار کرد:روزه‌گرفتن بدون صرف سحری برای هیچ‌کس توصیه نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه ماه رمضان، ماه رژیم لاغری نیست، افزود: متاسفانه برخی از افراد با شیوه غذایی نادرست سعی دارند در ماه رمضان رژیم لاغری گرفته و کاهش چشمگیر وزن داشته باشند.

مدیر مرکز تحقیقاتی و درمانی دیابت استان یزد، گفت:‌در نظر پزشکی،سلامت دارای چهار بعد«جسمی»،«روانی»،«معنوی» و «اجتماعی» است که در فرهنگ روزه‌داری جای گرفته است.

این مقام مسئول نظم در غذا خوردن و استفاده از غذاهای مختلف را از جمله رفتارهای تغذیه‌ای مناسب در ماه رمضان دانست و بیان کرد: ماه رمضان برای لاغری مناسب نیست ولی می‌شود رفتار غذایی از نظر نوع مواد مصرفی و نظم در مصرف غذا که در ماه رمضان رعایت می‌شود به دیگر ماه‌های سال تعمیم داده شود.

آقایی در ادامه با بیان اینکه مصرف بی‌رویه انواع غذاهای چرب، ‌پرنمک و شیرینی را یکی از مشکلات جدی رفتار غذایی در ماه رمضان است،‌ عنوان کرد: مواد دارای فیبر و آب از جمله موادی است که مصرف آنها برای روزه‌دار توصیه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یک ساعت و نیم بعد از بیدار شدن بهترین زمان برای مصرف کردن سحری و سه ساعت قبل از خواب بهترین زمان برای صرف شام است. به هیچ‌عنوان بعد از سحری‌خوردن نباید بخوابیم و افطار را نباید با غذاهای شیرین شروع کنیم.

آقایی با تاکید بر این نکته که رمضان برای سالم شدن است، تصریح کرد:‌ ساعت غذا خوردن ماه رمضان و تنوع غذایی این ماه باید در طول سال رعایت شود. رعایت نظم خواب از دیگر موارد حائز اهمیت در راستای تامین سلامت افراد در ماه رمضان و دیگر فصول سال است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز