خبرگزاری کار ایران

آیا می‌توان در ماه رمضان ورزش کرد؟

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۹۲۷

‍ اگر قصد دارید که در ماه رمضان ورزش کردن را متوقف کنید در اشتباه هستید. متخصصان معتقدند که ورزش و روزه گرفتن با هم منافاتی ندارند. تنها باید نکاتی را در برنامه غذایی و ورزش رعایت کنید.

به‌ گزارش ‌ایلنا، متخصصان معتقد هستند که ورزش کردن در زمان روزه گرفتن خطری برای سلامتی ندارد می‌توان با روزه گرفتن ورزش کرد و به بدن آسیبی نزد.

ورزش در زمان روزه باعث می‌شود که مغز، موتورهای عصبی بدن و فیبرهای عضلانی جوان بمانند.

یک متخصص در این باره می‌گوید: وقتی هم زمان با روزه ورزش می‌کنیم بدن مجبور به آب کردن چربی‌ها می‌شود. چربی سوزی بدن زمانی آغاز می‌شود که فعالیت داشته باشید و غذا نخورید. افرادی که همیشه ورزش می‌کنند باید به ورزش کردن در ماه رمضان ادامه‌ دهند ، زیرا باعث کنترل وزن و سالم ماندن می‌شود.

متخصصان پیشنهاد می‌دهند که افرادی بعد از افطار یا کمی قبل از آن ورزش کنند. ورزش یک ساعت قبل از افطار باعث جوان ماندن بدن می‌شود.

بهتر است ورزش خیلی شدید که ضربان قلب را بالای ۱۵۰ در ‌دقیقه می‌برد انجام ندهید. ورزش بهتر است با شدت کم یا متوسط انجام شود.

ورزش‌هایی همچون پیاده روی، پیاده روی سریع، دوچرخه‌سواری و ورزش‌های باشگاه با شدت کم مناسب هستند.

در کنار این نوع ورزش بهتر است تغذیه متناسبی داشته باشید و به اندازه کافی مایعات مصرف کنید. مصرف کربوهیدارت را در ماه رمضان فراموش نکنید که باعث تولید انرژی می‌شود. مصرف پروتئین نیز در زمان افطار به جوان سازی بدن کمک می‌کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز