خبرگزاری کار ایران

سرقت نافرجام‌ میلیاردی از شبکه‌بانکی

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۲۸۳

فرمانده انتظامی استان اصفهان از عملیات پیچیده دستگیری یک هکر حرفه‌ای، خبر داد.

سردار مهدی معصوم‌بیگی در تشریح این خبر گفت: پیش‌بینی و خنثی‌سازی هک و نفوذ به سیستم‌های رایانه‌ای شرکت‌ها، بانک‌ها و سازمان‌ها یکی از اقدامات بسیار مهم و تاثیرگذار مجموعه پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان به‌شمار می‌آید که این اقدامات تاکنون ناکامی مجرمان حرفه‌ای در رسیدن به اهداف خود را نیز به‌همراه داشته است.

وی در ادامه اظهار کرد: در همین رابطه کارشناسان پلیس فتای استان در یک اقدام پیش‌دستانه، توانستند از وقوع یک سرقت بزرگ و بی‌سابقه در شبکه سراسری یکی از بانک‌های استان جلوگیری کنند.

این مقام مسئول عنوان داشت:کارشناسان پلیس فتا با اشرافیت اطلاعاتی و رصد و پایش خود در فضای سایبری دریافتند هکری حرفه‌ای اقدام به طراحی نرم‌افزار «هک و نفوذ به سیستم‌عامل داده‌های رایانه‌ای» کرده و قرار است در هفته جاری همدست وی نرم‌افزار را از طریق یک حافظه جانبی برای چند دقیقه به یکی از رایانه‌های بانکی در شهر اصفهان متصل کند.

وی بیان داشت: متهم بر اساس نقشه از پیش طراحی‌شده قرار بود از راه دور به شبکه سراسری بانک نفوذ کرده و مبلغ 2‌هزار و 600‌میلیارد ریال از حساب‌ مشتریان را سرقت و به چندین حساب در یکی از موسسات مالی واریز و ظرف چند ساعت این مبلغ را به‌حساب‌های ارزی خود در خارج از کشور منتقل کند.

سردار معصوم‌بیگی گفت: پس از تحقیقات گسترده، رصد روابط و فعالیت‌های مجرمانه این هکر و اقدامات پیچیده علمی و تخصصی کارشناسان،سرانجام مخفیگاه متهم شناسایی و طی هماهنگی قضائی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

این مقام ارشد انتظامی استان اصفهان اضافه کرد: در ادامه 10 نفر از همدستان متهم نیز در عملیات ضربتی ماموران پلیس فتای استان دستگیر و حافظه جانبی حاوی نرم‌افزار هک و نفوذ به سیستم‌عامل رایانه‌ای شبکه بانکی نیز کشف شد.فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در این رابطه پرونده تشکیل و متهمان تحویل مراجع قضائی شده و با قرار صادره روانه زندان شدند.

منبع: آرمان

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز