خبرگزاری کار ایران

صنعت نفت کشور به دوران قبل از برجام باز نمی‌گردد

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۴۴۱

رییس کمیسیون تجاری‌سازی فدراسیون صنعت نفت کشور گفت: با وجود اینکه آمریکایی‌ها خواهان قرار دادن ما در فضایی بسته هستند اما شواهد نمایانگر این است که ما به دوران قبل از برجام باز نخواهیم گشت.

فرشید شکرخدایی با اشاره به حضور شرکت‌های خارجی در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی امسال گفت: در نمایشگاه امسال، شاهد حضور شرکت‌های مختلف از 38 کشور مختلف جهان هستیم که این نشان از اهمیت حضور در بازار نفت و گاز ایران دارد.

وی در مورد رویکرد کشورهای اروپایی در قبال حضور شرکت‌های خود در ایران گفت: احتمالا کشورهای اروپایی در زمینه حفاظت از شرکت‌های خودشان، امتیازهایی را از آمریکا خواهند گرفت که شرکت‌های خود را در قبال حضور در ایران مستثنی کنند. حضور شرکت‌های اروپایی در این نمایشگاه نیز می‌تواند گواه بر این مساله باشد.

رییس کمیسیون تجاری‌سازی فدراسیون صنعت نفت ایران، در مورد حضور شرکت توتال در ایران و نمایشگاه بین‌المللی نفت ابراز داشت: بهتر است که مسئولان کشور ضمانت‌های بهتری را برای حضور توتال در ایران اخذ کنند. توتال فقط یک شرکت نیست؛ بلکه برای صنعت نفت ایران یک نماد محسوب می‌شود.

وی در مورد حضور شرکت‌های کوچک در نمایشگاه امسال هم گفت: در نمایشگاه امسال نیز شاهد شرکت‌های کوچکی هستیم که توانایی تولید قطعات و خدمات مهندسی و سایر خدمات را دارند. بازار نفت و گاز ایران برای این شرکت‌ها بازار جذابی است؛ به خصوص که در چند سال اخیر با شرکای ایرانی توانسته‌اند شراکت‌هایی را داشته باشند. حضور این شرکتهای کوچک نیز می‌تواند حائز اهمیت باشد.

شکرخدایی تصریح کرد: هر چند که در این نمایشگاه شرکت‌های کوچک نیز حضور دارند و با ایران همکاری‌های خوبی هم داشته‌اند، اما برای پیشبرد اهداف صنعت نفت کشور باید به انتظاراتی که از صنعت نفت کشور داریم توجه کنیم. انتقال تکنولوژی و دانش و مدیریت اجرایی در شرکت‌های کوچک با روش‌های ضعیفی صورت می‌گیرد. تکنولوژی روز و مدیریت مناسب در حوزه نفت، صرفا نزد شرکتهای بزرگ دنیا یافت می‌شود.

شکرخدایی ابراز داشت: ما باید با بهترین‌ها در دنیا کار کنیم. تنها در صورتی که ناگزیر باشیم، باید سراغ این شرکت‌ها برویم. مشخصا حین همکاری با شرکت‌های کوچک، ویژگی‌های کیفی را از دست خواهیم داد.

شکرخدایی در مورد جایگزینی شرکت‌ها با توان داخلی کشور گفت: ما حتما می‌توانیم. اما با قیمت بالاتر و کیفیت پایین‌تر.

منبع: نسیم اقتصاد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز