خبرگزاری کار ایران

انتقاد روزنامه جوان از فیلم جشن دلتنگی

کد خبر : ۶۱۹۱۱۱

روزنامه جوان با انتشار مطلبی به فیلم جشن دلتنگی حمله کرد و سازنده این فیلم را کارگردانی دو پاسپورته دانست که بصورت سانتی‌مانتالیسم از یک فعال اینستاگرامی حمایت کرده است.

روزنامه جوان در صفحه 16 شماره امروز شنبه 15 اردیبهشت نوشت: در حالی که شبکه‌های اجتماعی داخلی در حال توسعه میزان نفوذ در میان مردم هستند، فیلم سینمایی«جشن دلتنگی» که خط داستانی‌اش درباره پدیده «شاخ‌های اینستاگرامی» است با شکست تجاری روبه‌رو شده است.

«جشن دلتنگی» برخلاف آنچه از دستگاه‌های فرهنگی انتظار می‌رود دربست در اختیار نشان دادن جایگاه شبکه‌های اجتماعی خارجی قرار گرفته است و با روند آگاهی‌رسانی درباره پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی ملی فاصله زیادی دارد.

اینکه زندگی بخشی از مخاطبان در ایران ساعاتی از شبانه‌روز هم که شده در چنین پیام‌رسان‌هایی می‌گذرد به کنار، پرسش این است که چرا سینمای ایران باید به ابزار تبلیغی این رسانه بدل شود در حالی که می‌تواند به جای این تبلیغ برای کالای فرنگی شرایطی را فراهم کند برای معرفی بهتر و درست‌تر امکانات پیام‌رسان‌های داخلی. مگر نه اینکه سینماگران ایرانی مدام مدعی فرهنگ‌سازی هستند پس فرهنگ‌سازی حمایت از کالای ایرانی چه می‌شود؟

سینمای ایران به عنوان رسانه‌ای پیشرو در عرصه فرهنگ باید به جای تبلیغ از مضرات چنین پیام‌رسان‌هایی بگوید اما فیلم مذکور که کارگردانش هم دوپاسپورته است چنان سانتی مانتال از یک فعال اینستاگرامی به صورت ماهرانه و با زبان تصویر حمایت کرده و او را در جایگاه مظلوم می‌نشاند که انگار با یک قهرمان ملی روبه‌رو هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز