خبرگزاری کار ایران

طولانی‌ترین پرواز بدون توقف جهان چند ساعت است؟

asdasd
کد خبر : ۶۱۷۴۷۱

تا پایان سال جاری میلادی جدید‌ترین هواپیمای شرکت سنگاپور ایرلاینز که یک ایرباس A350-900URL است (URL اشاره به پرواز فوق دوربرد دارد) رکوردی جدید را در پروازی به وسعت جهان برای اتصال دادن دو کلانشهر بزرگ سیاره زمین به یکدیگر انجام خواهد داد.

براساس گزارش CNN،این شرکت هواپیمایی در سال 2013 تلاش کرد اقدامی مشابه را برای پروازهای تجاری انجام دهد اما تلاشش با شکست مواجه شد اما اکنون قصد دارد با استفاده از هواپیمای ایرباس جدید A350-900 که دو دستگاه از آن را در اختیار دارد و به زودی تعداد آنها به 67 خواهد رسید، باری دیگر پروازهای طولانی‌مدت را تجربه کند. البته پروازهای بلند‌مدت این شرکت توسط مدل‌های URL که هفت دستگاه از آنها را سفارش داده‌است انجام خواهد گرفت.

اولین پرواز آزمایشی این هواپیما در 23 آوریل 2018 از فرانسه آغاز شد و برای پنج ساعت مداوم ادامه‌یافت. ایرباس‌های دوربرد توانایی پرواز بدون توقف تا فاصله 17960 کیلومتری را دارند، و این به آن معنی است که سنگاپور ایرلاینز قصد دارد رکورد طولانر‌ترین پرواز بدون توقف جهان را به نام خود ثبت کند.

پرواز سنگاپور به نیویورک سه ساعت طولانی‌تر از پرواز پرث به لندن شرکت هواپیمایی کانتاس است و مسافران به واسطه تجهیزات ویژه هواپیما که مختص سفرهای طولانی طراحی شده‌اند می‌توانند چنین سفر طولانی را تحمل کنند. فلسفه طراحی هواپیما این است که کابین‌های هواپیما شبیه به یک اتاق باشند، ارتفاع سقف‌ها زیاد است و نورپردازی ال‌ای‌دی پیچیده‌ای فضا را پر کرده‌است و دیوارهای جانبی میزان آلودگی صوتی را به حداقل می‌رسانند.

بدنه این هواپیما نیز از مواد کامپوزیتی و نه آلومینیوم ساخته شده‌است از این رو هواپیما از پنجره‌هایی بزرگ و پانورامیک برخوردار است که چشم‌اندازی زیبا را در برابر دیدگان مسافران قرار می‌دهد. سیستم نورپردازی کابین‌ها نیز به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا مسافران بتوانند در زمان خواب محیط اطراف خود را کاملا تاریک کنند. کم صدایی سیستم تهویه هوا نیز به خواب آرام‌تر مسافران کمک خواهد کرد.

ایرباس‌های دوربرد نسبت به مدل‌های عادی 24 هزار لیتر سوخت بیشتر مصرف می‌کنند تا بتوانند پرواز 20 ساعته را به پایان برسانند. همین افزایش وزن سوخت باعث شده تا این اضافه وزن در بخش بار یا تعداد مسافر جبران شود.

منبع: روزنامه همشهری

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز