خبرگزاری کار ایران

آب شکلاتی در اهواز

کد خبر : ۶۱۷۲۷۴

صبح امروز شهروندان نقاطی از اهواز وقتی برای شستشوی صورت و مسواک شیر آب را باز کردند، با این صحنه مواجه شدند: آب شکلاتی.

آب گل‌آلود موضوع جدیدی در خانه‌های اهوازی‌ها نیست. هر چند رئیس مرکز بهداشت خوزستان و مدیر کنترل کیفیت شرکت آب و فاضلاب اهواز می‌گویند آب اهواز آلودگی میکروبی ندارد، ولی هیچ شهروندی امروز با آب گل‌آلود اهواز مسواک نزد. آیا شما این آب را می‌نوشید؟

رئیس مرکز بهداشت خوزستان در این خصوص با بیان اینکه آب شرب اهواز در برخی مواقع حتی برای شستشو قابل استفاده نیست، گفت: باید شرکت آب و فاضلاب فکری اساسی در مورد وضعیت آب شرب اهواز کند.

دکتر شکرالله سلمان‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت صبح امروز شبکه خانگی آب اهواز اظهار کرد: آب شرب اهواز از نظر میکروبی و کلرسنجی در بیش از 98 درصد موارد مطلوبیت دارد اما از نظر ظاهری، طعم و بو مناسب نیست و در بسیاری از مواقع کدورت بالایی دارد و حتی برای شستشو مناسب نیست.

چگونه آب اهواز به فاضلاب آلوده می‌شود؟

وی افزود: از جمله دلایل این وضعیت آب شرب اهواز، قدیمی و فرسوده بودن دستگاه‌های تصفیه آب، فرسودگی شبکه توزیع آب و انشعابات غیر مجازهستند. انشعابات غیرمجاز معمولا اتصالات استاندارد ندارند و موجب ورود ثانویه آب در شبکه می‌شوند. در چنین شرایطی افت فشار اتفاق می‌افتد و موجب مکش معکوس می‌شود و در جایی که شکستگی لوله وجود داشته باشد موجب آلودگی آب به فاضلاب می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: آب شرب اهواز از نظر ظاهری قابل شستشو و شرب نیست و مردم مجبور هستند هزینه تأمین آب شرب را خودشان پرداخت کنند در حالی که تأمین آب شرب وظیفه  سازمان آب و فاضلاب است.

سلمان‌زاده با بیان اینکه خرید آب تصفیه مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده است، افزود: آب تصفیه‌ای که مردم تهیه می‌کنند ممکن است کلر نداشته باشد. همچنین ممکن است آب در خودروهای غیراستاندارد توزیع و موجب آلودگی شود.

وی گفت: باید شرکت آب و فاضلاب برای حل این مشکل به فکر تأمین منابع جدید آب باشد و از آب رودخانه کارون استفاده نکنند و از آب‌های بالادستی مثل آب طرح آبرسانی غدیر استفاده کنند. همچنین باید شبکه فرسوده شرکت آب و فاضلاب مخصوصا در مناطقی که این شبکه قدیمی است، سریع‌تر اصلاح شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز