خبرگزاری کار ایران

غلامعلی رجایی:

روایتی از شنود تلفن‌های هاشمی رفسنجانی

asdasd
کد خبر : ۶۱۶۳۳۶

پس‌لرزه‌های اظهارات حمیدرضا ترقی، عضو ارشد حزب موتلفه درباره شنود جلسات خصوصی رئیس دولت اصلاحات و واکنش‌ها به آن همچنان ادامه دارد؛ حالا غلامعلی رجایی، مشاور آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی هم از شنود رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گوید.

مشاور آیت‎الله هاشمی رفسنجانی گفت: «درباره آقای هاشمی هم شنود اعمال می‌شد. یک شب که تازه به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفته بودم با منزل آیت‌الله هاشمی تماس گرفتم که با ایشان درباره مسائل مجمع صحبت کنم، در بین صحبت‌هایم آقای هاشمی صحبت‌‌های من را قطع کرد و گفت این حرف‌ها را اینجا از پشت تلفن نزنید.»

او با بیان اینکه تماس‌های هاشمی‌رفسنجانی هم شنود می‌شد، می‌گوید: «یک شب که تازه به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفته بودم با منزل آیت‌الله هاشمی تماس گرفتم که با ایشان درباره مسائل مجمع صحبت کنم، در بین صحبت‌هایم آقای هاشمی صحبت‌‌های من را قطع کرد و گفت این حرف‌ها را اینجا از پشت تلفن نزنید! این حرف برای من عجیب بود و احساس کردم تلفن‌های ایشان هم کنترل می‌شود!»

رجایی با بیان اینکه «آقای هاشمی امین نظام و رهبری بود» گفت: «اینکه دیگران بخواهند آقای هاشمی را کنترل کنند قابل تأمل بود. البته امثال ایشان و آقای خاتمی مساله‌ای برای پنهان کردن نداشتند.»

مشاور آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی گفت: «در محل کار آقای هاشمی هم بارها مواردی پیش می‌آمد که حاکی از احتیاط ایشان بود در صحبت کردن بود.»

رجایی همچنین مثال‌هایی از شنود دفاتر مراجع تقلید زد و گفت: «من شنیده‌ام بعضی از مراجع مایل نیستند صحبت‌های خصوصی در اتاق رسمی آن‌ها زده شود. از بعضی دوستان که به دیدار مراجع رفته‌اند شنیده‌ام که هنگام دیدار آن مرجع گفته برویم جای دیگر صحبت کنیم.»

مشاور آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی تعبیری را که بین سیاسیون درباره شنود معروف است روایت کرد و گفت: «اکنون به گونه‌ای شده که برخی سیاسیون در جلسات به محل کلید و پریز و سوراخ‌هایی که در دیوار وجود دارد اشاره می‌‌کنند و می‌گویند عالم محضر خداست یعنی اینجا شنود می‌شود. حتی من درباره حزبی شنیدم که هر بار 10 تا 15 ابزار شنود کشف می‌کنند اما باز تجدید می‌شود.»

او در ادامه با یادآوری خاطره‌ای از امام خمینی‌(ره) گفت: «امام عنوان فقیه مجتهد و رهبر جمهوری اسلامی به کلی با قضیه شنود مخالف بودند. یادم می‌آید صدای یکی از مقامات را که ضبط شده بود و ادعا می‌شد با خانمی در ارتباط است برای امام پخش کردند اما امام گفتند اصلاً شما به چه حقی شنود کردید و از کجا معلوم این صدای خودش باشد و کسی صدای او را تقلید نکرده باشد؟ یعنی امام در این حد جانب احتیاط را رعایت می‌کردند اما متاسفانه خودسری‌هایی در این زمینه انجام و شنود، عام شد.»

منبع: اعتمادآنلاین

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز