خبرگزاری کار ایران

بزرگترین مرکزهنرهای نمایشی جهان/عکس

asdasd
کد خبر : ۶۱۳۱۷۲

به عقیده بسیاری از متخصصان معماری و طراحی داخلی، پروژه کاوهسیونگ یکی از زیباترین و مجهزترین مراکز نمادین هنری در جهان است. با بازگشایی درب‌های این مرکز، کاوهسیونگ تبدیل به سکویی برای ظهور استعدادهای کشف نشده خواهد شد.

یک تیم طراحی هلندی با نام "مِکانو" پروژه‌ای منحصر به فرد را در تایوان به سرانجام رسانده که از منظر سازه‌ای  تبدیل به بزرگترین مرکز هنرهای نمایشی در دنیا با سقف یکپارچه شده است. طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته، این پروژه در ماه اکتبر سال 2018 رونمایی خواهد شد. مرکز مذکور تحت عنوان کاوهسیونگ (شهری در تایوان) نیز شناخته می‌شود. این مرکز متشکل از پنج فضای مختلف به مساحت 141،000 متر مربع در پارکی نیمه گرمسیری به مساحت 470،000 متر مربع خواهد بود.

این پروژه هنری در یک شهر بندری به نام کاوهسیونگ واقع در جنوب تایوان با جمعیت حدودا 3 میلیون نفر در حال تکمیل است. سایت ساخت‌وساز پیش از این یک پایگاه آموزشی نظامی بوده، اما هم اکنون با هدف پیوند استعدادهای محلی و بین المللی به واسطه هنر و فرهنگ و همچنین خلق چشم اندازی جدید برای شهر و کشور، مبدل به سازه‌ای متفاوت شده است. علاوه بر موارد فوق، هزینه زیادی به منظور اتمام پروژه فرهنگی نام برده اختصاص یافته است. این مرکز شامل یک خانه اپرا با ظرفیت 2،260 صندلی، یک سالن کنسرت با ظرفیت 2،000 صندلی، یک فضای تفریحی انعطاف پذیر با ظرفیت بین 1،094 الی 1،254 صندلی مناسب برای تئاتر و اپرای چینی، یک سالن کنفرانس با ظرفیت 470 صندلی و همینطور یک فضای باز عملکردی که ساختمان را به پارک متصل می‌کند با ظرفیت 20،000 مخاطب خواهد بود.

بزرگترین مرکزهنرهای نمایشی جهان/عکس

مرکز هنرهای نمایشی کاوهسیونگ یکی از تحسین برانگیزترین پروژه‌های تیم طراحی مِکانو به شمار می‌رود. فرانسین هوبن؛ بنیان گذار مِکانو می‌گوید: این ساختمان منحصر به فرد با الهام از زیبایی‌های بی‌نظیر محیط اطراف طراحی شده است. تمام فضاها نیز زیر سقفی یکپارچه گسترش یافته‌اند و در تک تک آنها زندگی جریان دارد. هدف ما ساخت یک مرکز فرهنگی هنری متمایز برای تایوان بوده است که بتواند مخاطبان متعددی را از سراسر دنیا به خود جذب کند.

بزرگترین مرکزهنرهای نمایشی جهان/عکس

به عقیده بسیاری از متخصصان معماری و طراحی داخلی، پروژه کاوهسیونگ یکی از زیباترین و مجهزترین مراکز نمادین هنری در جهان است. صنایع خلاق در تایوان سرشار از جنب و جوش هستند و تلاش‌های آنان در راستای تغییر چهره کشور تا اندازه زیادی موثر بوده است. با بازگشایی درب‌های این مرکز، کاوهسیونگ تبدیل به سکویی برای ظهور استعدادهای کشف نشده خواهد شد.

منبع: پول نیوز- رکسانادانیالی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز