خبرگزاری کار ایران

فروش هوم‌پاد کمتر از انتظار اپل

asdasd
کد خبر : ۶۱۲۲۷۲

اپل خیلی دیر به بازار اسپیکرهای هوشمند وارد شد. به طوری که پیش از ورود هوم‌پاد، رقبای قوی دیگری مانند آمازون در این بازار حرف اول را می‌زدند.

این کمپانی هوم‌پاد خود را به عنوان یک دستگاه صوتی معرفی کرده است، در حقیقت به حوزه‌ی اسپیکرهای مجهز به دستیار صوتی مثل گوگل‌هوم ورود نکرده است. اما به نظر می‌رسد این‌ها برای قانع کردن مشتری و پرداخت ۳۴۹ دلار کافی نبوده است.

بر اساس گزارش‌های اخیر بلومبرگ، فروش هوم‌پاد مطابق تخمین‌های اپل پیش نمی‌رود. کارکنان اپل‌استور‌ و تحلیل‌گران این صنعت از چند دلیل برای فروش کم این محصول نام برده‌اند. یکی از این دلایل ورود دیرهنگام هوم‌پاد به این بازار بوده است. از دیگر دلایل مطرح شده قیمت نسبتا بالا و قابلیت‌های پایین هوش مصنوعی سیری بوده است.

بر اساس برخی گزارش‌ها اپل در حال حاضر امکانات هوش مصنوعی سیری را ارتقا داده است که این خود می‌تواند به بهبود عملکرد دستیار هوم‌پاد منجر شود البته با وجود این بهبودها هم سیری همچنین از رقبای خود خیلی عقب‌تر است.

در نظر برخی‌ها هوم‌پاد به جای اینکه یک دستگاه مستقل صوتی باشد، بیشتر یک دستگاه جانبی گران‌قیمت آیفون است.

به نظر می‌رسد هوم‌پاد از دیگر دستگاه‌های مجهز به دستیار صوتی عقب افتاده است. قیمت ۳۴۹ دلاری این دستگاه می‌تواند یکی از دلایل کندی سرعت فروش آن باشد، با این حال بعید به نظر می‌رسد اپل برای فروش بیشتر قیمت آن را پایین بیآورد. این استراتژی‌ای نیست که اپل آن را پیش بگیرد.

منبع :‌ آی‌تی‌ایران

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز