خبرگزاری کار ایران

گرگ ناقلا چگونه دل ایرانی‌ها را ربود؟

asdasd
کد خبر : ۶۱۱۲۶۳

کمتر از یک هفته پس از پخش تصاویر مخدوش لوگوی باشگاه آاس رم در تلویزیون ایران، این تیم فوتبال ایتالیایی محبوبیتی بی‌سابقه را در ایران تجربه می‌کند.

تیم زرشکی پوش شهر رم که با قرعه ای سخت در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا مقابل بارسلونا قرار گرفته بود، درست در روز بازی برگشت مقابل این غول اسپانیایی صفحه فارسی توییتر خود را در ایران افتتاح کرد.

اقدامی هوشمندانه از سوی این باشگاه ایتالیایی بود که چهارشنبه گذشته به دلیل پخش محو شده لوگوی این باشگاه از تلویزیون ایران، سوژه بزرگ اجتماعی ایرانی‌ها در سراسر جهان شده و البته بازتاب آن به صفحه اول اغلب روزنامه‌های ایتالیایی کشیده شده بود.

در پی رخ دادن این اتفاق و در شرایطی که کامنت‌های تحقیرآمیز در قضاوت به اتفاق رخ داده در تلویزیون ایران در سراسر دنیا قابل ردیابی بود، ایرانیان پرتعداد حاضر در کشور ایتالیا تلاش زیادی برای رفع این سو تفاهم کردند و با ارسال عکس‌ها و تصاویر و پیام‌های مختلف باشگاه رم، سعی کردند این اتفاق را تا حد یک اتفاق شخصی تنزل بدهند؛ موضعی که البته درست هم به نظر می‌رسید چرا که آنچه در برنامه گزارش ورزشی هفته گذشته رخ داد، حتی مورد تایید مجریان برنامه نیز نیست.

اما اتفاق جالب‌تر در جایی رخ داد که روز گذشته در توئیتر ناگهان یک پیام فارسی به سرعت در فضاهای مختلف مجازی بازنشر شد. پیامی که باشگاه المپیک رم در آن خبر از آغاز به کار بخش فارسی کاربری خود در توئیتر می‌داد.

این یک اقدام هوشمندانه از سوی این باشگاه پایتخت ایتالیا بود که در کمتر از یک ساعت هزاران ایرانی را فالوور خود کرد. رم که به نسبت باشگاه‌های بزرگی مثل میلان، یوونتوس و اینتر در ایران خاستگاه طرفداری ضعیف‌تری دارد، با این کار علاوه بر به دست آوردن قلب میلیون‌ها هوادار فوتبال در ایران، هزاران نفر را نیز شیفته خود کرده و نکته جالب فعالیت جذاب و یک سره این حساب کاربری در توئیتر است.

آنها حتی در توئیت‌هایی که بعد از پیروزی تاریخی شب گذشته مقابل بارسلونا گذاشته‌اند، از شعارهای استادیومی ایران «واویلا، واویلا، بزن یکی دیگه» استفاده کرده‌اند که این مسئله هوشمندی آنها را می‌رساند.

در شرایطی که شب گذشته در رم جشن بزرگی بابت پیروزی مقابل بارسلونا و حذف همقطاران مسی در اوج ناامیدی برپا بود، کارشناسان ارتباطات در ایران موضوع جدیدی را پیش چشم خود می‌دیدند. اینکه رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی چه تاثیر بزرگی در کاهش فاصله‌ها و همینطور تغییر نگاه ها دارند. اگر بگوییم حالا رم محبوب ترین باشگاه ایتالیایی در ایران است، شاید گزاف نگفته باشیم. محبوبیتی که حتی در سال تاریخی این تیم با فابیو کاپلو و حضور ستاره‌هایی مثل باتیستوتا، توتی و مونتلا که منجر به کسب اسکودتو سال 2001 برای رم نیز شد در ایران شکل نگرفته بود.

این دست دوستی در اوج سو تفاهم‌های طبیعی بازنشر اخبار منفی، حس خوبی به ایرانیان علاقه‌مند به فوتبال داده است و به همین دلیل پیروزی شب گذشته رمی‌ها در المپیکو بیشتر از بردهای مشابه قبلی گرامی داشته شده است. حالا اگر کلمه رم را در توئیتر سرچ کنید به پست‌های بیشماری می‌رسید، نکته‌ای که نشان می‌دهد سیاست رسانه‌ای رمی‌ها چقدر هوشمندانه و جذاب بوده است.

منبع: ورزش سه

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز