خبرگزاری کار ایران

کمبریج آنالیتیکا ادعاهای فیس‌بوک را زیر سؤال برد

asdasd
کد خبر : ۶۱۱۰۶۴

کمبریج آنالیتیکا این روزها به علت سوءاستفاده از اطلاعات خصوصی کاربران فیس بوک به شدت تحت فشار قرار گرفته و قصد دارد به نحوی تبعات این رسوایی را کاهش دهد.

کمبریج آنالیتیکا این روزها به علت سوءاستفاده از اطلاعات خصوصی کاربران فیس‌بوک به شدت تحت فشار قرار گرفته و قصد دارد به نحوی تبعات این رسوایی را کاهش دهد.

مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک باید طی روزهای آینده در کنگره آمریکا حضور یابد و در مورد نقض حریم شخصی 87 میلیون کاربر خود توسط کمبریج آنالیتیکا شهادت دهد.

در چنین شرایطی کمبریج آنالیتیکا قصد دارد روایت متفاوتی از این رویداد ارائه دهد و روایت فیس‌بوک از این مساله را زیر سوال ببرد.

کمبریج آنالیتیکا در بیانیه‌ای که در همین زمینه منتشر کرده تاکید کرده که هیچ کار غیرقانونی انجام نداده است و تمامی اطلاعات کاربران را به طور قانونی جمع آوری کرده است. این شرکت به اشتراک‌گذاری غیرقانونی داده‌های کاربران فیس بوک را هم رد کرده است.

کمبریج آنالیتیکا همچنین مدعی شده که جمع آوری داده‌های کاربران را با رضایت آنها انجام داده است. این شرکت استفاده از داده‌های کاربران در زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یا رفراندوم خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را هم رد کرده و مدعی شده برای تحلیل شرایط انتخابات به داده‌های ثبت شده و رسمی رای دهندگان که در دسترس بوده اتکا کرده است.

این شرکت تحلیل داده‌ها همچنین مدعی شده که اطلاعات خصوصی کاربران را پاک کرده است و تنها اطلاعات 30 میلیون نفر از کاربران فیس بوک و نه 87 میلیون نفر برای مدتی در اختیار این شرکت بوده است. قرار است نهادهای رسمی نظارتی در امریکا این ادعاها را به طور مستقل مورد بررسی قرار دهند.

منبع: فارس

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز