خبرگزاری کار ایران

قیچی‌کردن لحظات هفته خاطره‌ساز

asdasd
کد خبر : ۶۰۹۱۶۶

حمیدرضا صدر به سایه روشن‌های دیدارهای رفت طوفانی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان 18-2016 پرداخته...

آیا دیدارهای برگشت اهمیتی دارند؟

لیورپول 3 - منچستر سیتی صفر... بارسا 4 - رم 1... یوونتوس صفر - رئال 3... سویا 1 - بایرن 2... قرعه‌ها که درآمدند تصور نمی‌کردیم سرنوشت تیم‌های صعود کرده به نیمه نهایی در همان دیدار اول تعیین شوند. به نظر می‌رسد  می‌توان قرعه کشی نیمه نهایی را همین حالا انجام داد.

کریستیانو رونالدو: آن پرواز

در سی و دو سالگی یکی از بهترین گل‌های زندگی‌اش را زد، با آن برگردان باورنکردنی برابر بوفون. مقصد نهایی کریستیانو روشن است: بازی در ششمین فینال لیگ قهرمانان زندگی‌اش برای قرار گرفتن کنار پائولو مالدینی.

یوپ هاینکس: تکریم دوباره

تاکنون چهل مربی جام‌های اروپایی را ربوده‌اند. سیاهه‌ای شامل خوزه ویالنگا روی نیمکت رئال که دو سال پیاپی 1956 و 1957 قهرمان اروپا شد، همین طور زیدان روی همان نیمکت در سال‌های 2016 و 2017، همین طور آنهایی که بیش از یک بار قهرمان شدند: رینوس میشل، باب پیسلی، برایان کلاف، آریگو ساچی، آلکس فرگوسن، ژوزه مورینیو و کارلو آنچلوتی... و میان آنها یک نفر کمتر از جایگاه و اعتبارش مورد تکریم قرار گرفته: یوپ هاینکس. چهل مربی قهرمان اروپا شده‌اند، ولی فقط یک مربی در دوازده بازی متوالی قهرمانی اروپا پیروز شده: یوپ هاینکس. از آخرین باری که تیم هاینکس در اروپا شکست خورده نزدیک پنج سال سپری شده: مارچ 2013 برابر آرسنال... و هیچ تیمی و هیچ مربی یوپ را در اروپا متوقف نکرده.

بایرن با یوپ، از سویا در لیگ قهرمان عقب افتاد، با این وصف در پایان تیم پیروز بود، آن هم سه روز پس از خرد کردن دورتموند در لیگ. یورگن بود که با دو تعویضش و ورود خمس رودریگز و رافینیا همه چیز را برابر مونته لا خوش قریحه وارونه کرد و بایرن که در نیمه نخست فقط چهار شوت روانه دروازه اسپانیایی‌ها کرده بود در نیمه دوم ده شوت نواخت. احتمالا هر مربی دیگری جز او به کنترل بازی و تساوی در زمین حریف قناعت می‌کرد، ولی نه او، نه یورگن... نمی‌توان یورگن هفتاد و دو ساله را ستایش نکرد. یورگن که بایرن را به سوی فینال اروپایی دیگری روانه کرده.

یورگن کلوپ: پرواز دوباره

یورگن کلوپ طی حضورش در دورتموند جمله معروفش را تکرار می‌کرد "... نمی‌توانید بدون تاکتیک برنده شوید، ولی شور و هیجان است که تفاوت اصلی را رقم می‌زند".

یورگن برای هر نیش پپ پادزهری داشت. پپ تلاش کرد با کشیدن نبرد به میانه میدان و افزایش تعداد بازیکنان کنترل بازی را در دست بگیرد، ولی لیورپولی‌ها از نفوذهای کایل واکر در جناح راست بهره فراوانی بردند. قرار بود آیمریک لاپورته برای دفاع سیتی آرامش به ارمغان آورد، ولی ناتوانی‌اش در شرکت در حمله‌ها بر قدرت لیوپول افزود. انرژی لیورپولی‌ها بیشتر بود و ضد حمله‌های‌اشان زهرآگین‌تر. حتی خروج زودهنگام محمد صلاح در نیمه دوم صلابت لیورپولی‌ها را از بین نبرد و پپ در چهل و پنج دقیقه معروف به "نیمه مربی‌ها" هم چاره‌ای برای به زانو درآوردن سرخپوش‌ها نیافت و مردان یورگن ذره‌ای عقب نشینی نکردند. اینکه سیتی حتی یک بار هم توپ را در قاب دروازه لیورپول جای نداد بازتابنده دندان‌های کنده شده آبی آسمانی‌ها بود.

شکست سیتی برابر لیورپول، شکست تیم 377 میلیونی برابر تیم 250 میلیونی بود. بهترین بازیکن میدان، ارزان‌ترین و همین طور جوان‌ترین بازیکن میدان بود: ترنت آلکساندر آرنولد نوزده ساله در دفاع راست. همان بازیکنی که برابر منچستریونایتد و کریستال پالاس بازی ضعیفی ارائه داده بود و به نظر می‌رسید "پاشنه آشیل لیورپول" برابر سیتی باشد. ولی آلکساندر آرنولد رکورد جوان‌ترین بازیکن انگلیسی دیدارهای یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان را به خود اختصاص داد و لیروی سانه بیتاب را به بند کشید.

پپ گواردیولا: سقوط دور از خانه

تیم‌های پپ طی بیست و سه دیدار دور از خانه در مرحله پلی آف فقط پنج بار پیروز شده‌اند و ده بار باخته‌اند، بیست و هفت گل زده‌اند و سی و یک گل خورده‌اند. تیم‌های او - بایرن و سیتی - از فوریه 2014 که بایرن با دو گل کروس و مولر برابر آرسنال پیروز شد، دور از خانه در مرحله حذفی لیگ قهرمانان برنده نشده: تساوی با یونایتد، شکست از رئال، تساوی با شاختار، شکست از پورتو، شکست از بارسا، تساوی با یووه، تساوی با بنفیکا، شکست از آتلتیکو مادرید، شکست از موناکو... و سرانجام شکست سه گله برابر لیورپول در آنفیلد.

یووه: بانوی کاملا سالخورده

وقتی یووه، تاتنهام را حذف کرد همه از "تاریخ" حرف زدیم، از "تجربه" یووه. ولی بانوی سالخورده در تورین برابر رئال له شد. طرفداران یووه بلند شدند و برای رونالدو دست زدند، در حالی که پائولو دیبالا از میدان اخراج شد. همان بازیکنی که در دوازدهمین دقیقه فینال 2017 کارت زرد گرفته بود و هشت دقیقه بعد شاهد پاس کارواخال و گل رونالدو شده بود و سرانجام هم تعویض شده بود. قرار بود دیبالا در نبرد تورین از رئال انتقام بگیرد. ولی فقط چهار شوت نواخت که توپ یک بار هم در قاب دروازه قرار نگرفت. برای شیرجه رفتن کارت زرد گرفت و کمی پیش از گل دوم رئال – حیاتی‌ترین گل دیدار - اخراج شد.

رم: بارسای بی‌ترحم

بارسلونا 4 - رم 1. آن نتیجه نقش بسته در نوکمپ بازتابنده نمایش رمی‌ها که در سی دقیقه نخست نمایش بهترین ارائه دادند و طی دیدار سیزده شوت روانه دروازه بارسا کردند نبود، بود؟

منبع: ورزش سه

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز