خبرگزاری کار ایران

شیویاری مطرح کرد؛

لزوم ایجاد یک معاونت جدید برای واردکنندگان در وزارت صنعت/احیای دوباره وزارت بازرگانی، گامی در جهت تضعیف تولید ملی است

asdasd
کد خبر : ۶۰۳۵۴۶

نماینده مردم میانه گفت: در صورت احیای دوباره وزارت بازرگانی، گامی در راستای تضعیف تولید ملی برداشته‌ایم.

یعقوب شیویاری نماینده میانه، با اشاره به یک بار مخالفت مجلس با تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: دلیلی برای رای‌گیری دوباره درباره آن وجود ندارد، زیرا اتفاق خاصی نیفتاده که نظر نمایندگان مجلس تغییر کرده باشد.

نماینده میانه در مجلس با تاکید بر اینکه تفکیک بخش صنعت و معدن از بازرگانی و تشکیل دو وزارتخانه بحران ساز خواهد شد، افزود: دلیلی برای احیای وزارت بازرگانی وجود ندارد تا بخش صنعت و معدن و کشاورزی را بار دیگر نگران وزارت بازرگانی کنیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در راستای تقویت تولید ملی تعریف شده است، اظهار کرد: در صورت احیای دوباره وزارت بازرگانی، گامی در راستای تضعیف تولید ملی است، زیرا بازرگانی تنها به فکر واردات است و همین موضوع به تولید ملی ضربه می‌زند.

شیویاری با تاکید براینکه ادامه روال کنونی فعالیت وزارت صنعت، معدن و تجارت ایده ال است، گفت: اگر حامیان واردات معتقدند که به واردکنندگان جواب مناسب داده نمی‌شود، می‌توان یک معاونت برای آنها تعریف کند تا پاسخگو و پیگیر مطالباتشان باشد، اما اینکه بخواهیم برای واردکنندگان یک وزارتخانه جدید ایجاد کنیم، به هیچ وجه درست نیست.

نماینده مردم میانه با یادآوری اینکه هنگام ادغام وزارت بازرگانی با صنایع و معادن، تنها تابلوی وزارتخانه‌ها تغییر کرد و یک وزیر از هیئت دولت کم شد، تصریح کرد: به راستی اتفاق خاصی نیفتاده است و تمامی کادر قبلی به فعالیت خود ادامه می‌دهند با این تفاوت که یک وزیر هم حرف تولیدکننده را می‌شنود و هم به سخنان واردکنندگان گوش می‌دهد و در نهایت با در نظرگرفتن منافع ملی تصمیم نهایی را می‌گیرد.

وی با اعلام اینکه تفکیک برخی وزارتخانه ها توجیه دارد، بیان کرد: تفکیک بخش جوانان از ورزش مسلما به نفع جوانان کشور است زیرا اکنون جوانان قربانی ورزش شده‌اند یا تفکیک وزارت جهاد کشاورزی بسیار درست است، زیرا از زمان تفکیک وزارت جهاد با کشاورزی، بخش جهاد درعمل قربانی شده و از آن جهادگران اعزامی به روستاها دیگر خبری نیست اما تفکیک بازرگانی از صنعت و معدن تنها به نفع واردکنندگان است و ضربه مستقیم به تولید ملی می‌زند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز